به گزارش میمتالز، روز ۲۰ مهر ماه امسال بود که آخرین قطعات ریل در مسیر راه آهن همدان-سنندج تکمیل و به صورت رسمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی اتمام این عملیات زیربنایی اعلام شد.
استاندار کردستان در این مراسم اظهار کرد: در سه سال اخیر بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
بهمن مرادنیا افزود: اتمام این پروژه نتیجه تلاش همگانی بوده و مختص یک فرد یا گروه خاصی نیست و تنها هدف این پروژه تسریع در روند توسعه کردستان عزیز بوده است.
خبر اتمام ساخت این خط ریلی در حالی رسانهای شد که در موارد متعددی خبرهایی در مورد ناقص بودن خطوط ریلی که ساخته و سپس برای بهره برداری تحویل راه آهن میشود، نیز منتشر میشود.
یک کاربر تین نیوز در این مورد در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: این خط ریلی نیز همچون دیگر خطوط ریلی، ناقص و بدون تکمیل خطوط ایستگاه ها، ساختمانها و سکوها و تملک اراضی و ... به زور تحویل راه آهن میشود و هزینهها و دردسرهای تکمیل و بهره برداری و مشکلات آن برای شرکت راه آهن باقی میماند.
وی افزود: این در حالی است که در قانون تکمیل همه این موارد بر عهده حوزه معاونت ساخت بوده و باید این خطوط تمام و کمال تحویل بهره بردار شود.
او ادامه داد: متاسفانه سبقت در افتتاح و به نام زدن، موجب میشود منابع کشور صرف دوباره کاری شود که نمونه بارز این روش؛ راه آهن فارس، رشت، اینچه برون و همدان و ... است که همچنان درگیر رفع معضلات عظیم به جا مانده هستند.
این کاربر تین نیوز با بیان این که سیستم علائم الکتریکی کلا در ساخت این پروژهها نادیده گرفته شد، افزود: اگر در سال ۱۰ کیلومتر خط آهن ساخته شود، ولی کامل و بدون مشکل به شرکت راه آهن تحویل گردد بهتر از این است که هنوز تحویل نشده ساختمانها نشست کند و ترک بردارد و خطوط و سوزنها ناقص باشد و خطر بهره برداری جان و مال مردم را تهدید کند.
منبع: تین نیوز