تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۴۵۰۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه در برنامه تلویزیونی «هشت‌بهشت» مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی فولاد مبارکه برای تأسیس بزرگترین نیروگاه انرژی تجدیدپذیر کشور/ وابستگی ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ صنعت به این شرکت

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این که این شرکت درصدد احداث نیروگاه هزار مگاواتی برق، نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی خورشیدی به عنوان بزرگترین نیروگاه تجدیدپذیر کشور و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی بادی است، گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار صنعت بالادستی و بیش از هزار صنعت پایین‌دستی کشور به شرکت فولاد مبارکه وابسته است.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه به مناسبت بیست و نهمین سالروز تأسیس این شرکت، شامگاه چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «هشت‌بهشت» شبکه اصفهان با اشاره به بهره‌گیری دانش ساخت شرکت فولادمبارکه از زبده‌ترین کارشناسان داخلی و خارجی اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه با الگوبرداری از بهترین مدل‌های جهانی و اعزام بالغ بر هزار و ۸۰۰ نیرو به خارج از کشور جهت آموزش دوره‌های مختلف فنی و تخصصی، توانست به الگویی موفق در بنگاه‌داری میهن اسلامی‌مان مبدل شود.

وی با بیان این که ۹۵ درصد از تجهیزات و قطعات مورد نیاز فولاد مبارکه با استفاده از دانش بومی در کشور ساخته می‌شود، افزود: شرکت فولاد مبارکه به استان اصفهان محدود نمی‌شود و به وسعت تمام ایران است چراکه فلسفه وجودی احداث این بنگاه عظیم صنعتی به عنوان پیشران و موتور محرکه صنایع بالادستی و پایین‌دستی در کشور تعریف شده است.

وابستگی ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ صنعت کشور به فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار صنعت بالادستی و بیش از هزار صنعت پایین‌دستی کشور به شرکت فولاد مبارکه وابسته است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تأسیس شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشران و محور توسعه کشور، به گونه‌ای طراح شده که علاوه بر تأمین نیاز‌های صنایع دیگر، این شرکت توانسته ۳۵ درصد از فولاد کشور را تولید کند.

وی یکی از رموز موفقیت شرکت فولاد مبارکه را در الگوبرداری از مدل‌های موفق جهانی برشمرد و اذعان داشت: سرمایه‌های انسانی متعهد با روحیه جهادی و آموزش‌دیده یکی دیگر از رمز‌های موفقیت این شرکت است و وجه تمایز این صنعت با سایر صنایع را می‌توان در مدیریت و سرمایه انسانی این مجموعه دانست.

روحیه جهادی کارکنان فولاد مبارکه بر موفقیت‌های این شرکت افزوده است

طیب‌نیا با اشاره به نظام مشارکتی و تحولی حاکم بر شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: این شرکت توسط یک فرد مدیریت نمی‌شود بلکه تمامی کارکنانش در سرنوشت آن سهیم هستند و با تقویت احساس مسوولیت و روحیه جهادی بر موفقیت‌های شرکت فولاد مبارکه افزوده‌اند.

وی با بیان این که یکی از علل مهم موفقیت شرکت فولاد مبارکه جانمایی این شرکت در موقعیت کنونی است، گفت: با مرور تاریخی بر اصفهان درمی‌یابیم که اصفهان مهد صنعت بوده چراکه در همه ادوار افکار بزرگ در این شهر خلق می‌شده که نمود آن را نیز می‌توان در الگوبرداری مدل ساخت فولاد مبارکه و به اراده‌های پولادین بنیان‌گذاران این شرکت به عینه مشاهده کرد.

برنامه‌ریزی فولاد مبارکه برای تأسیس بزرگترین نیروگاه انرژی تجدیدپذیر کشور/ وابستگی ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ صنعت به این شرکت

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این که رسالت این شرکت به پیشران بودن در صنعت کشور محدود نمی‌شود، بیان کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، درصدد هستیم فراتر از صنعتی مادر پیش برویم و همان‌طور که اکثر کشور‌های جهان را با نام تجاری محصولات باکیفیت آن‌ها می‌شناسند، کشور ایران را نیز با صنعت فولاد و نام و آوازه شرکت فولاد مبارکه در سطح جهان بشناسند.

برنامه‌ریزی فولاد مبارکه برای تأسیس بزرگترین نیروگاه انرژی تجدیدپذیر کشور

وی با تأکید بر ضرورت توسعه همه‌جانبه کمی، کیفی و متوازن در شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: شرکت فولاد مبارکه به اهداف توسعه کمی خود رسیده و امروز باید روی تولید محصولات باارزش افزوده بالا، توسعه کمی، کیفی و متوازن و تقویت زیرساخت‌ها متمرکز شود چراکه در دنیای کنونی رشد کمی دیگر معنایی ندارد.

طیب‌نیا با اشاره به محدودیت کنونی تأمین انرژی واحد‌های صنعتی کشور اضافه کرد: محدودیت گاز در زمستان امسال برای فولاد مبارکه به گونه‌ای اعمال شد که گاز مورد نیاز این شرکت را به کمتر از ۴۰ درصد کاهش دادند و همین امر نشان می‌دهد که توسعه زیرساخت‌های انرژی تا چه حد برای فولاد مبارکه ضروری است؛ از سوی دیگر فولاد مبارکه در بخش معدن و اکتشافات سرمایه‌گذاری کرده که در راستای تأمین مواد اولیه پایدار حائز اهمیت است و این در حالی است که سرمایه‌گذاری برای توسعه خطوط ریلی در کشور، هزینه‌های حمل و نقل را به مراتب کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی فولاد مبارکه برای خرید ۱۰۰ واگن لوکوموتیو جهت حمل و نقل و سرمایه‌گذاری در احداث بزرگترین نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر (خورشیدی) و بادی در کشور ابراز داشت: فولاد مبارکه درصدد احداث نیروگاه هزار مگاواتی برق، نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی خورشیدی به عنوان بزرگترین نیروگاه تجدیدپذیر ایران و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی بادی در کشور است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: یکی از اهداف مهم شرکت فولاد مبارکه توسعه تکنولوژی و نوآوری است چراکه بر این باور است، اگر در این زمینه سرآمد نباشد، از رقابت با فولادسازان و بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی جهان حذف خواهد شد که در این مسیر با بهره‌گیری از نخبگان و شرکت‎‌های دانش‌بنیان درصدد تحقق توسعه پایدار متناسب با صنعت سبز است.

مسوولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در مسیر صنعت سبز

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت تأکید کرد: در دنیای امروز، شرکت‌های پیشرو نسبت به مردم و جامعه پیرامونی اعم از محلی، منطقه‌ای، ملی و حتی فراملی احساس مسوولیت و تعهد دارند و شرکت فولاد مبارکه در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی، اقدامات زیادی ازجمله تکمیل ورزشگاه بزرگ نقش جهان کرده و در نظر دارد این ورزشگاه را به ورزشگاهی بین‌المللی جهت برگزاری مسابقات جهانی تبدیل کند.

برنامه‌ریزی فولاد مبارکه برای تأسیس بزرگترین نیروگاه انرژی تجدیدپذیر کشور/ وابستگی ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ صنعت به این شرکت

وی با بیان این که وسعه صنعتی در کشور طی دهه‌های گذشته با محیط زیست هم‌خوانی نداشته است، گفت: شرکت فولاد مبارکه از بدو تأسیس تاکنون در راستای حفظ محیط زیست اقدامات مهمی انجام داده که مثال بارز آن را می‌توان در روز‌هایی مشاهده کرد که شاخص آلودگی هوا در اصفهان ناسالم برای عموم اعلام گردید و این در حالی بود که کیفیت هوای شهرستان مبارکه (محل استقرار فولاد مبارکه) در وضعیت پاک گزارش شد و همین امر بر مسوولیت‌پذیری فولاد مبارکه در قبال حفظ محیط زیست صحه گذاشت تا این شرکت به عنوان صنعتی مسوولیت‌پذیر در مسیری سبز شدن به الگوی دیگر صنایع کشور مبدل شود.

تقاضای ۸ شهر مجاور فولاد مبارکه برای تصفیه پساب شهری

طیب‌نیا با اشاره به مصرف بهینه آب در شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: رویکرد فولاد مبارکه در تصفیه پساب‌های صنعتی، بهینه‌سازی مصرف آب در فرایند‌های تولید، جمع‌آوری و انتقال پساب‌های، تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی و در نهایت ارتقای بهداشت و حفظ محیط زیست منطقه در کشور بی‌نظیر است و این اقدامات به‌گونه‌ای تأثیرگذار بوده که اخیراً ۸ شهر مجاور این شرکت، درخواست تصفیه پساب خود با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه را داشته‌اند.

وی با اشاره به کاهش مصرف سالیانه آب شرکت فولاد مبارکه به ۱۵ میلیون مترمکعب در سال جاری بیان داشت: بازچرخانی آب در فولاد مبارکه به ۷ الی ۸ مرتبه رسیده و این امر منجر به کاهش مصرف آب خام (تازه) این شرکت به میزان یک‌سوم مصرف گذشته شده که همین میزان نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده‌ای نزدیک میزان به صفر خواهد رسید؛ فولاد مبارکه می‌تواند راهگشای مشکل آب استان اصفهان باشد.

بهینه‌سازی مصرف انرژی، اولویت فولاد مبارکه است

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پرهزینه‌ای همچون خطوط انتقال آب از خلیج فارس با هدف کاهش وابستگی به زاینده‌رود توسط این شرکت در حال انجام است، متذکر شد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر کشور، صنعت آن کشور است که پیش‌نیاز آن اصلاح الگوی مصرف در ابعاد گوناگون خواهد بود؛ اولویت فولاد مبارکه اهمیت به فرهنگ تلاش، تولید داخلی و بهینه‌سازی مصرف انرژی است چراکه محدودیت تأمین انرژی، به تولید ناخالص داخلی (GDP) ضربه وارد خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی مصارف خانگی و ترویج این فرهنگ در کشور عنوان داشت: صنایع فولادی کشور در آماج محدودیت‌های انرژی قرار گرفته‌اند و این در حالی است که با اصلاح الگوی مصرف انرژی در جامعه می‌توان از توقف چرخ صنعت کشور جلوگیری کرد تا به اقتصاد کشور ضربه‌ای وارد نشود؛ برای عبور از این بحران، تمامی شهروندان عزیزمان با احساس مسوولیت می‌توانند به صنایع و اقتصاد کشور یاری رسانند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده