تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۴۵۰۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه در مسیر تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی

‌می‌متالز - معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه برنامه‌هایی برای ایجاد پایداری در زنجیره تولید شامل تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی در دست اقدام دارد تا بتواند در طول سال، به صورت پایدار و تاب‌آور محصولات مورد نیاز صنایع کشور را تأمین کند.

به گزارش می‌متالز، عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه در سال‌های گذشته توسعه کمی وکیفی را در راستای تأمین نیاز‌های داخلی در دستور کار خود قرار داده است؛ این شرکت علی‌رغم افزایش تولید و محصولات خود توانسته مصارف انرژی را کاهش داده و حجم محصولات تولیدشده را از نظر کیفیت و تنوع بهبود دهد.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال، فولاد مبارکه اخیراً محصول تختال گرید APIX ۷۰ با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر را به تولید انبوه رساند تا بخش عمده‌ای از نیاز صنعت کشور را تأمین و صنایع مربوطه را از واردات آن بی‌نیاز کند؛ همچنین با تأمین ورق رنگی مورد نیاز صنایع تولیدکننده لوازم خانگی توانسته کشور را به خودکفایی برساند و تمامی گرید‌های ورق‌های رنگی لوازم خانگی که از حساسیت، دقت و کیفیت زیادی برخوردار است را به مرحله تولید برساند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در سال گذشته توانست بیش از ۵۵۰ هزار تن محصولات ویژه را با کیفیت بالایی تولید کند که تمامی این محصولات در سال‌های گذشته از کشور‌های دیگر وارد می‌شد؛ تولید این محصولات علاوه بر این که کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند، موتور محرکه اشتغال، خودکفایی و بهبود شرایط اقتصادی در صنایع کشور خواهد بود.

ارتقای تنوع و کیفیت محصولات و بهره‌وری در تولید

وی اذعان داشت: امیدواریم در برنامه سال‌های آینده با توجه به این که تقریباً تمام زنجیره تولید فولاد در فولاد مبارکه وجود دارد، با متعادل‌سازی آن، حجم تولید محصولات در قسمت‌های مختلف این زنجیره را متوازن کنیم؛ علاوه بر این، قرار است با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تنوع و کیفیت محصولات و بهره‌وری در تولید فولاد مبارکه را ارتقا دهیم.

اکبری محمدی با بیان این که فولاد مبارکه در حال حاضر از نظر مصارف ویژه و مطلق حامل‌های انرژی و مواد مصرفی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، تصریح کرد: این بنگاه عظیم صنعتی از نظر مصرف آب نیز در وضعیتی است که کم‌ترین میزان برداشت از آب خام را دارد و با اقداماتی که انجام داده طی سال‌های آینده نیز همین مقدار اندک را با سرمایه‌گذاری‌هایی توسعه‌ای، مصرف آب خام در فولاد مبارکه به صفر می‌رسد.

فولاد مبارکه در مسیر تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی

وی عنوان داشت: فولاد مبارکه برنامه‌هایی برای ایجاد پایداری در زنجیره تولید شامل تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی در دست اقدام دارد تا بتواند در طول سال، به صورت پایدار و تاب‌آور محصولات مورد نیاز صنایع کشور را تأمین کند؛ امیدوارم روندی که از ابتدای بهره‌برداری فولاد مبارکه در ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۷۱ آغاز شد و تاکنون رو به رشد بوده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا کند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در پایان اضافه کرد: ایران رتبه دهم تولید فولاد جهان را داشته و شرکت فولاد مبارکه نیز در میان ۵۰ شرکت برتر فولادساز جهان قرار دارد که با همت و تلاش یکایک کارگران و کارکنان این مجتمع عظیم صنعتی، جایگاه این شرکت را در دنیا ارتقا خواهیم داد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده