تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۴۹
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۷۱۱۶۷
سرویس خبر : انرژی
بزرگ‌ترین بام خورشیدی بلژیک؛

تکمیل بام خورشیدی آرسلورمیتال در واحد Ghent

می متالز - شرکت آرسلورمیتال نصب 27 هزار و 104 پنل خورشیدی را در واحد Ghent در بلژیک به اتمام رساند؛ این پروژه 157.2 تن فولاد مصرف کرد و بزرگ‌ترین بام خورشیدی در بلژیک است.
تکمیل بام خورشیدی آرسلورمیتال در واحد Ghent

به گزارش می متالز و به نقل از Fastmarkets MB، پنل‌های بام خورشیدی آرسلورمیتال به همراه 10 توربین بادی موجود و با در نظر گرفتن برنامه آینده دو توربین بادی دیگر، در مجموع قادر به تولید 50 مگاوات برق از منابع انرژی تجدیدپذیر خواهند بود.

مطابق با توافق محیط زیستی پاریس، واحد بلژیک آرسلورمیتال برنامه دارد تا سال 2050 انتشارت کربنی خود را 43 درصد کاهش دهد. پنل‌های خورشیدی جدید که توسط شرکت انرژی تجدیدپذیر Eneco نصب شده‌اند، سالانه 10 هزار مگاوات ساعت معادل نیاز دو هزار و 900 خانوار انرژی برق تولید می‌کنند.

مدیر عامل واحد بلژیک آرسلورمیتال این پروژه را نمونه‌ای از اهمیت فولاد در زندگی روزمره دانست و اضافه کرد که نوعی فولاد پوشش‌دار مخصوص با نام تجاری Magnelis® در این پنل‌های خورشیدی استفاده شده که تولید خود شرکت است.

بیش از پنج هزار کارمند در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا نقش فعالی در توسعه پایدار داشته باشند و همچنین از درآمد حاصل از آن سود ببرند. این سرمایه‌گذاری به صورت 6 ساله و با نرخ سود سالانه چهار درصد است.

شهرهای Ghent و North Sea Port متعهد به انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش و بازیافت انتشارات کربنی هستند. با توسعه پارک‌ها و پنل‌های خورشیدی در منطقه بندری مرزی مانند واحد آرسلورمیتال در Ghent، در حال حاضر شرکت‌های بندری برق تجدیدپذیر معادل نیاز 31 هزار خانوار را تولید می‌کنند.

عناوین برگزیده