تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۸۹۰
کد خبر: ۲۰۲۶۴۳
سرویس خبر : انرژی

۴ توربین بادی نیروگاه میل‌نادر نصب شد/ «میل نادر» بهشت توربین‌های بادی می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر نیرو گفت: علاوه بر ۴ توربین نصب شده، ۱۰ توربین بادی دیگر آماده حمل و نصب به منطقه میل نادر بوده که با بهره‌برداری از آن در مجموع ۳۵ مگاوات برق از نیروی باد وارد شبکه کشور خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمد ساتکین، رئیس سازمان ساتبا، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه نیروگاه بادی میل نادر گفت: در حال حاضر ۴ توربین ۲.۵ مگاواتی بادی در این نیروگاه نصب شده که برق تولیدی آن در آینده‌ای نزدیک وارد مدار شبکه می‌شود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به برنامه نصب توربین‌های بادی در منطقه میل نادر تاکید کرد: علاوه بر ۴ توربین نصب شده، ۱۰ توربین بادی دیگر آماده حمل و نصب به منطقه بادگیر بوده که با بهره‌برداری از آن مجموعا ۳۵ مگاوات برق از نیروی باد وارد شبکه برق کشور خواهد شد.

میل نادر به بهشت توربین‌های بادی کشور تبدیل می‌شود


وی ضمن تاکید بر اینکه منطقه میل نادر، یکی از بهترین نقاط دنیا برای تولید برق از انرژی باد است، بیان کرد: در سال آینده زیرساخت‌های تولید برق بادی در منطقه میل‌نادر با سرعت بیشتر توسعه پیدا می‌کند.

ساتکین با اشاره به جزئیات توافق ایران و افغانستان پیرامون بهره‌برداری از کریدور بادی بین ۲ کشور، گفت: مطابق این قرارداد پتانسیل سنجی آن بخشی از کریدور بادی بین ۲ کشور که در منطقه افغانستان واقع شده به عهده ایران است و در حال حاضر مقدمات شروع این فعالیت پیگیری می‌شود.

 نیروگاه بادی میل نادر در منطقه ۲۰ هکتاری واقع در شرق استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته و پس از تکمیل ظرفیت تولید بیش از ۱۰۰۰ مگاوات انرژی برق را دارد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده