تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۷۴۳۴۷

خلأ وجود استادان و دانشجویان در فرآوری معدنی/ برخی معادن صرفاً خام‌فروشی می‌کنند!

می متالز - استاندار سمنان گفت: متأسفانه در برخی معادن استان سمنان صرفاً به برداشت سطحی و خام‌فروشی اکتفا شده است؛ خلأ وجود اساتید و دانشجویان کارآمد و فعال در بحث فرآوری معدنی امری کاملاً مشهود و آشکار است.‌
خلأ وجود استادان و دانشجویان در فرآوری معدنی/ برخی معادن صرفاً خام‌فروشی می‌کنند!

به گزارش می متالز، علی‌رضا آشناگر امشب در آیین نکوداشت منتخبان استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان اظهار کرد: حضور در محیط دانشگاه فرصتی مغتنم برای ماست تا در این جمع گرم و صمیمی از تلاش تمام دانشجویان، اساتید و مسوولان خوب این دانشگاه تشکر شود.

وی تصریح کرد: محافل دانشگاهی و دانشجویی از معدود جلسات و محافلی است که می‌توان در آن سخن نو و جدید شنید؛ دانشگاه سمنان یکی از دانشگاه‌های سرآمد با اساتیدی برتر و صاحب‌نام در کشور است.

استاندار سمنان ادامه داد: دانشگاه، محلی برای پرورش اندیشه‌های نو و جدید برای قشری است که سکان‌دار آینده این کشور هستند؛ دانشگاه همواره نقشی تعیین‌کننده در رشد و پویایی کشور داشته است.

آشناگر گفت: یکی از محل‌های شکل‌گیری انقلاب، دانشگاه‌ها بودند و دانشگاه همواره محیطی پویا برای ایجاد تحرک بوده است.

وی تصریح کرد: نقش اساسی دانشگاه‌ها در تأمین نیروی انسانی و تربیت مدیران جوان بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

استاندار سمنان افزود: کشور ما همواره با محدودیت‌هایی مواجه بوده که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند؛ اما خوشبختانه جوانان کشور ما، محدودیت‌ها را شکسته و فرصت‌هایی ایجاد کرده‌اند که در بسیاری از سطوح، حرف‌های فراوان برای گفتن داریم.

آشناگر اضافه کرد: به برکت تلاش و همت جوانان این سرزمین، در حال حاضر جزء کشورهایی هستیم که دانش هسته‌ای را در اختیار دارد و خوشبختانه در بحث تجهیزات دفاعی نیز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به‌واسطه آن، قدرت بازدارندگی کسب کرده و به یکی از مؤلفه‌های قدرت ما تبدیل شده و بی‌تردید این مؤلفه قدرت در سطوح دانشگاهی شکل گرفته است.‌

وی تصریح کرد: دشمنان ما به‌صراحت اعلام کرده‌اند که دنبال به زانو درآوردن ملت ما هستند؛ کشور ما برای توسعه نیازمند ایجاد اشتعال برای جوانان و ارتقای دانش و افزایش مهارت و ارتقای بهره‌وری بوده که تحقق همه این موارد از طریق دانشگاه امکان‌پذیر است.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: استان سمنان در زمره استان‌های صنعتی و معدنی کشور به شمار می‌رود و در برخی ظرفیت‌های معدنی جزو استان‌های منحصربه‌فرد کشور هستیم.

آشناگر گفت: متأسفانه در برخی معادن استان سمنان صرفاً به برداشت سطحی و خام‌فروشی اکتفا شده است؛ خلأ وجود اساتید و دانشجویان کارآمد و فعال در بحث فرآوری معدنی امری کاملاً مشهود و آشکار است.‌

وی تصریح کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان از جامعه علمی کشور، اساتید و دانشجویان درخواست کردم تا به مباحث فرآوری معادن استان ورود کرده و یاریگر باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: به دلایل مختلف، امروز ارتباط مناسب و خوبی بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد و در این زمینه ضعف جدی و توقع داریم تا این ارتباط شکل گرفته و شاهد اعتلای آن باشیم.

آشناگر گفت: دانشگاه‌ها جدای از علم‌آموزی باید برای مهارت‌آموزی و کارآموزی نیز تلاش کنند؛ مجموعه مدیریتی استان سمنان تلاش خواهد کرد تا در زمینه راه‌اندازی مراکز رشد اهتمام ورزد و از دانشگاه‌ها نیز این توقع می‌رود که برای تأسیس مراکز شتاب‌دهی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اهالی صنعت و صنعتگران سعی کنند تا با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید و جذب دانشجویان خلاق، نوآوری را در قشر جوان و پویای استان فعال کرده و اجازه دهند تا استعداد و توانمندی‌های جوانان بروز کند.

استاندار سمنان ادامه داد: اگر نتوانیم از علم و دانش و اندیشه‌های ساخته شده، در تولید بهره ببریم، قسمتی از کار ابتر می‌ماند؛ امید که با ایجاد کسب‌وکارهای نوین و فن‌آور شاهد توسعه و رشد استان باشیم.

عناوین برگزیده