تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۷۴۸۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرتفوی بورسی "تاپیکو" ۲۰۸هزار میلیارد ریال بزرگتر شد

می متالز - شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه توانست پرتفوی بورسی خود را ۲۰۸هزار و ۱۰۹میلیارد ریال بزرگتر کند.
پرتفوی بورسی "تاپیکو" ۲۰۸هزار میلیارد ریال بزرگتر شد

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه اعلام کرد سود هرسهم ۴۶ریال محقق شده است.

این شرکت در گزارش ۶ماهه خود به سود عملیاتی ۴هزار و ۱۸۶میلیارد ریالی اشاره دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته۶۹درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر سود خالص "تاپیکو" با افزایش ۱۱۹درصدی به مبلغ ۳هزار و ۷۲۷میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با افزایش ۲۷درصدی به مبلغ ۷هزار و ۹۸۴میلیارد ریال رسید.

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، براساس آخرین گزارش منتشر شده خود اعلام کرد که با توجه به پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس، این پرتفوی ۲۰۸هزار و ۱۰۹میلیارد و ۷۰۴میلیون ریال بزرگتر شده است. در این پرتفوی بهای تمام شده با افزایش ۴هزار و ۵۸۳میلیارد ریالی به مبلغ ۷۵هزار و ۳۳۹میلیارد ریال رسید و همچنین ارزش بازار آن با افزایش ۶۸هزار و ۷۱۱میلیارد ریالی به ۲۸۳هزار و ۴۴۹میلیارد ریال بالغ شده است.

"تاپیکو" در این گزارش کل مبلغ واگذاری ها را یک هزار و ۵۷۸میلیارد ریال اعلام کرد که در این دوره به سود یک هزار و ۴۷۱میلیارد ریالی دست یافته است. این شرکت همچنین در این دوره به مبلغ ۴هزار و ۶۹۰میلیارد ریال سهام بورسی خریداری کرده و به پرتفوی خود افزوده است.

این شرکت درباره برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی خود اعلام کرد که تسویه و کاهش تسهیلات بانکی از برنامه های هلدینگ در چند سال اخیر بوده و در سال مالی آتی نیز کاهش تسهیلات دریافتی در برنامه های هلدینگ خواهد بود.

از سوی دیگر "تاپیکو" در نظر دارد به اصلاح ساختار مالی پرداخته و در برخی از شرکت های زیرمجموعه با انجام افزایش سرمایه مطالعه و بررسی ظرفیت های موجود آنها به استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و سرمایه گذاری از محل منابع حاصله با هدف خلق ارزش افزوده بپردازد. علاوه بر این با خروج از شرکت های کم بازده و خارج از استراتژی و اصلاح پرتفوی واگذاری املاک و دارایی های غیر مولد شرکت های گروه به ادغام برخی شرکت های گروه اقدام کند که این اقدام ها در راستای اصلاح پرتفوی و چابک سازی تهیه صورت های مالی برخی از شرکت های گروه براساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) عملیاتی می شود.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت