به گزارش می متالز، اغلب این مدلها خودروهای برقی هستند تا به کاهش میزان آلایندگی محصولات فولکسواگن در آستانه اجرای مقررات جدید آلایندگی در اروپا کمک کنند. فولکسواگن طی دو سال گذشته سرمایهگذاریهای هنگفتی را در زمینه توسعه فناوری خودروهای پاک و خودرانها تخصیص و در مسیر رسیدن به یک صنعت خودرویی بدون آلاینده گامهای جدی برداشته است. یکی از ابزارهایی که فولکس برای تامین سرمایه لازم از آن بهره میگیرد فروش بالای شاسیبلندهای خود است. براساس اعلام افسر ارشد اجرایی این شرکت، فولکس توانسته است تا سهم فروش خود از شاسیبلندهای ایالاتمتحده را به ۴۲ و اروپا را به ۳۷ درصد برساند. از ۳ میلیارد یورویی که فولکسواگن قصد داشت تا سال ۲۰۲۰ در هزینههای خود صرفهجویی کند، ۶/ ۲ میلیارد یوروی آن تا پایان سال ۲۰۱۹ عملی شده است. این برند آلمانی در تلاش است تا با توسعه ناوگان پاک، ننگ رسوایی دیزل گیت را از دامن خود پاک کند.