تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۷۵۷۲۳
افضلی:

تداوم فعالیت چارتری‌ها در حمل و نقل هوایی؛ یکبار برای همیشه شرکت‌های چارتری ساماندهی شوند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز شاهدیم که شرکت های چارتری در خطوط هوایی پر مسافر مانند مشهد، کیش و قشم فعالیت می کنند و این مسئله موجب افزایش قیمت بلیط در این پروازها شده است.
تداوم فعالیت چارتری‌ها در حمل و نقل هوایی؛ یکبار برای همیشه شرکت‌های چارتری ساماندهی شوند

به گزارش می متالز، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از تداوم فعالیت شرکت های چارتری در حمل و نقل هوایی کشور، گفت: متأسفانه با وجود تأکید وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره ساماندهی فعالیت شرکت های چارتری و کاهش سهم این شرکت ها از پروازها، باز هم شاهد فعالیت گسترده چارتری ها هستیم.

افزایش قیمت بلیط هواپیما در سال های اخیر

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های اخیر شاهد روند افزایش قیمت بلیط هواپیما هستیم و دولت در این رابطه اعلام کرد که در این مسئله هیچ نقشی نداشته است، از این رو وضعیت کنونی قیمت حمل و نقل هوایی تحت تأثیر عوامل مختلفی بودکه فعالیت چارتری ها یکی از این مسائل است.

تقاضا بالای مسافران عامل افزایش قیمت بلیط هواپیما نیست

وی گفت: برخی ها میزان تقاضای بالای برای خرید بلیط هواپیما را یکی از دلایل اصلی گرانی بلیط حمل و نقل هوایی اعلام می کنند، اما به نظر من این مسئله درست نیست، زیرا با بررسی سایت های فروش بلیط مشاهده می کنیم که کمبودی برای عرضه بلیط هواپیما وجود ندارد.

عامل اصلی در افزایش قیمت بلیط هواپیما، فعالیت شرکت های چارتری است

افضلی تصریح کرد: قطعا عامل اصلی در افزایش قیمت بلیط هواپیما، فعالیت شرکت های چارتری است، به نظر من فعالیت کنونی این شرکت مغایر با هدف اصلی تأسیس آن ها در حوزه حمل و نقل هوایی است، اصولا پروازهای چارتری برای خطوط هواپیمایی به کارگرفته می شود که دارای تعداد متقاضی و مسافر کم باشد یا اینکه تورهای مسافرتی از آن برای جابه جایی مسافر استفاده کنند.

وی ادامه داد: اما امروز شاهدیم که شرکت های چارتری در خطوط هوایی پر مسافر مانند مشهد، کیش و قشم فعالیت می کنند و این مسئله موجب افزایش قیمت بلیط در این پروازها شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی یک بار برای همیشه باید نسبت به ساماندهی فعالیت شرکت های چارتری اقدام کند تا مردم بیش از پیش دچار ضرر نشوند.

عناوین برگزیده