تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۷۶۱۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار زنجان:

استان زنجان دارای معادنی با ذخیره بالای مواد معدنی است

می متالز - استاندار زنجان، گفت: استان زنجان دارای معادنی با ذخیره بالای مواد معدنی است و استفاده درست از معادن در توسعه اقتصادی بسیار موثر است.
استان زنجان دارای معادنی با ذخیره بالای مواد معدنی است

به گزارش می متالز، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جمع فعالین معدن در محل استانداری زنجان، گفت: استان زنجان دارای معادنی با پتانسیل خوبی است و استفاده درست از معادن در توسعه اقتصادی بسیار موثر است.

وی اظهار کرد: بخش زیادی از پهنه‌های زنجان دارای پوشش «گون» است که اجازه اکتشاف معدن داده نمی‌شود و برخی معادن نیازمند اکتشاف مجدد است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه برخی مزایده‌هایی که در زنجان واحد فرآوری وجود دارد، به معدن کاران سایر استان‌ها واگذار می‌شود، ابراز کرد: انتظار می‌رود این موارد مورد بازنگری قرار گیرد.

حقیقی به تخریب جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی توسط معادن اشاره کرد و افزود: معادن در کنار فعالیت خود باید علاوه‌بر ایجاد اشتغال به نگهداری از جاده‌های روستایی هم کمک کنند.

استاندار زنجان، تصریح کرد: در زمانی که اعضای شورای عالی معدن کشور در استان حضور دارند می‌توان با بخش‌خصوصی جلسه مشترکی داشت و فعالان این بخش است مشکلات خود را مطرح کنند.

حقیقی با بیان اینکه اقدامات خوبی در رابطه با پسماند در استان زنجان انجام شده است، گفت: هدف ما تنها تامین آرامش و سلامتی مردم است.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای پهنه ها و تنوع معدنی خوبی است، افزود: این استان در حوزه معدن بسیار غنی است و اشتغال خوبی در این بخش دارد.

عناوین برگزیده