تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۷۶۸۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
غلامی:

روزانه حدود ۶۰۰ کامیون ایرانی حامل کالای تجاری وارد مرز مهران می شود

می متالز - مدیرکل گمرک ایلام بابیان اینکه در سال جاری روزانه ۴۰۰ لغایت ۶۰۰ کامیون ایرانی حامل کالای تجاری وارد مرز مهران می شود، گفت: بیش از ۵۰۰ تاجر و ترخیص‌کار در بخش خدمات مرز مهران فعالیت دارند.
روزانه حدود ۶۰۰ کامیون ایرانی حامل کالای تجاری وارد مرز مهران می شود

به گزارش می متالز، «روح‌الله غلامی» در ایلام اظهار کرد: مرز تجاری مهران یک ظرفیت بزرگ به حساب می‌آید و فرصت‌ اشتغالی زیادی را هم برای بومیان و هم برای غیربومیان به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری روزانه ۴۰۰ لغایت ۶۰۰ کامیون ایرانی حامل کالای تجاری وارد مرز مهران شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: در ۹ ماهه اخیر سال جاری ۸۳ هزار و ۷۰۴ کامیون باری وارد مرز مهران شده که نسبت به بازه زمانی خود در سال گذشته تعداد ۲۱ هزار کامیون بیشتر وارد این مرز شده است.

وی یادآور شد: براساس کدهای موجود، بیش از ۵۰۰ تجار و ترخیص‌کار در مرز مهران حضور و در بخش خدمات فعالیت دارند.

مدیرکل گمرک استان ایلام بیان کرد: مرز مهران برای کارگران ساده نیز فرصت شغلی خوبی را ایجاد کرده، به طوری که بیش از یک هزار کارگر ساده در آن مشغول به کار هستند و افزون بر این، در هنگام ورود تره‌ بار بیشتر هم می‌شوند و به مرز دوهزار نفر هم می‌رسند.

غلامی گفت: برای بهبود وضعیت مرز مهران جلسات داخلی و خارجی زیادی هم در ایران و هم در عراق داشته‌ایم و خوشبختانه تعاملات اقتصادیمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیرکل گمرکات استان ایلام خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر بخش گمرک، واردات و صادرات مهران هیچ گونه محدودیتی نداشته و همچنان فعال و باز است.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده