تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۷۷۸۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گذار تاریخی در ۲۰۲۰

می متالز - روز گذشته سال جدید میلادی آغاز شد و از مدت‌ها پیش تحلیلگران و نهادهای بین‌المللی به پیش‌بینی شرایط جهان در سال‌جاری پرداخته‌اند. همچنین بررسی‌های مفصل و متعدد درباره آنچه در سال ۲۰۱۹ رخ داد انجام شده است.
گذار تاریخی در ۲۰۲۰

به گزارش می متالز، واقعیت این است که سال پیش سالی پرتنش بود، اما در بازارهای مالی سرمایه‌گذاران به سودهای بزرگ دست پیدا کردند و نیز تحولات مثبتی رخ داد که اثرات آن در سال‌جاری مشاهده خواهد شد. همچنین روندهایی نظیر کاهش فقر شدید، افزایش میزان باسوادی و کاهش بیماری‌ها ادامه پیدا کرده است.

استیضاح ترامپ، مساله جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، مذاکرات تجاری چین و آمریکا و ناآرامی‌ها در خاورمیانه، فرانسه و چند کشور آمریکای لاتین مهم‌ترین رویدادهایی هستند که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌اند و در سال‌جاری نیز شاهد اثرگذاری آنها خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود رونق در بورس‌های بزرگ ادامه یابد.

در چند هفته آینده دو رویداد نخست رخ خواهد داد؛ یعنی پرونده ترامپ در مجلس سنای آمریکا مطرح می‌شود و نیز انگلستان از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پایان سال‌جاری برگزار می‌شود، اما ناآرامی‌های سیاسی که از ماه‌ها پیش شروع شده ادامه پیدا خواهد کرد. باور تحلیلگران این است که شرایط اکنون بهتر از ابتدای سال ۲۰۱۹ است. اما چالش‌های مختلفی وجود دارد و ریسک‌ها از میان نرفته است.

در مطالب حاضر به واقعیت‌های امیدبخش سال ۲۰۱۹، وضعیت اقتصادی و سیاسی آمریکا در سال جدید میلادی، شرایط اقتصادی چین و مسائلی که باید هرچه زودتر مورد بررسی قرار گیرند اشاره شده است.

عناوین برگزیده