تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۷۷۹۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک:

صادرات 185میلیون دلاری مازندران به اوراسیا/ ارمنستان بیشترین سهم صادرات مازندران را دارد

می متالز - مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک از صادرات 185میلیون دلاری مازندران به اوراسیا خبر داد.
صادرات 185میلیون دلاری مازندران به اوراسیا/ ارمنستان بیشترین سهم صادرات مازندران را دارد

به گزارش می متالز، حسبن کاخکی در همایش آموزشی آشنایی با فرصت ها و الزامات توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا افزود: جمعیت سه میلیون نفر جنعیت فعال اوراسیا بازار و پتانسیل خوبی برای صادرات ماست.

وی بیان داشت: فرصت های سرمایه گذاری مناسب، رقابت پذیری و ایجاد اشتغال از موارد مهمی است که در این ارتباطات و تجارت با اتحادیه اوراسیا حاصل می شود. 

مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک گفت: نقش تعرفه و کدگذاری و ارزش کالا بسیار مهم است و نکات مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است.

کاخکی افزود: در بخش ارزش گذاری هم در جلسات متعدد مقرر شد که اجرایی شود و همچنین مقرر شد تا گمرک ایران تسهیلاتی را در اختیار فعالان تجاری قرار دهد.

وی در ادامه با آمار صادرات یادآور شد: از پنج آبان امسال که توافق نامه لازم الاجرا شد تا 24 آذر ماه 185 میلیون و 732 هزار و 471 دلار بوده است.

مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ادامه داد: که از این مقدار صادرات 22 درصد مشمول تعرفه پذیری شده است.

کاخکی گفت: واردات ما از اوراسیا هم 283میلیون و 629 هزار و  989 دلار بوده که 86درصد واردات ما مشمول تعرفه شده و بیشترین واردات ما در بخش کالاهای اساسی بوده است.

وی همچنین بیشترین صادرات ما را به کشور ارمنستان با  47.2 درصد و سپس به فدراسیون روسیه با 32درصد و قزاقستان با 11درصد و قرقیزستان با 7.4درصد و سپس روسیه سفید با بیش از یک درصد صادرات بود.

مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک گفت: در بخش واردات هم بیشترین واردات از فدراسیون روسیه با 73.3درصد بوده و سپس قزاقستان با 23درصد و روسیه سفید و ارمنستان و قرقیزستان بوده اند.

عناوین برگزیده