تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۷۸۱۳۲
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل پتروشیمی تبریز مطرح کرد:

"خوراک" از اراک، "دانش فنی" از تبریز

می متالز - تفاهم نامه همکاری‌های مشترک فنی و سرمایه گذاری میان پتروشیمی شازند و پتروشیمی تبریز منعقد شد.
"خوراک" از اراک، "دانش فنی" از تبریز

به گزارش می متالز، سیاوش درفشی مدیرعامل پتروشیمی تبریز در همین رابطه گفت: در این توافق نامه مقرر شد سرمایه‌گذاری مشترک جهت توسعه زنجیره ارزش برش C ۶ و تنوع‌بخشی تولید محصولات در پتروشیمی‌های شازند و تبریز شامل احداث واحد استحصال بنزن، احداث کوره نفتای سنگین، افزایش ظرفیت واحد پلی‌استایرن و سایر محصولات پلیمری زنجیره استایرن صورت گیرد. 

وی ادامه داد: به عبارت دیگر خوراک در پتروشیمی اراک و دانش فنی در پتروشیمی تبریز موجود است.

 مدیرعامل پتروشیمی تبریز تصریح کرد: مشارکت در سرمایه گذاری می‌تواند فرآورده‌ای خام و کم ارزش را به محصولی با ارزش تبدیل کند و این اتفاق به نفع هر دو شرکت خواهد بود. 

درفشی همچنین در خصوص دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت اظهار داشت: در نمایشگاه ایران پلاست نیز یک توافقنامه همکاری در زمینه ارائه دانش فنی واحد تولید پلی اتیلن سنگین ما بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی تبریز منعقد شد.

وی افزود: این اولین قرارداد طراحی بیسیک یا به اصطلاح استفاده از دانش فنی بومی ایرانی در جهت تولید پلی اتیلن بوده که البته مشکلات خاص خود را نیز دارد و تحریم از جمله مسائلی است که می‌تواند در این زمینه چالش‌هایی ایجاد کند.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز همچنین به کاهش وابستگی خارجی اشاره داشت و گفت: بیش از ۸۰ درصد از تجهیزات این پروژه در داخل کشور ساخته می‌شود. 

وی ادامه داد: ساخت کاتالیست‌ها نیز کاملا داخلی بوده و دیگر وابستگی به خارج وجود نخواهد داشت؛ نکته قابل توجه و مهم‌تر این است که محصولی که به اروپا عرضه می‌شود صد در صد ایرانی خواهد بود.

عناوین برگزیده