تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۸۱۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در گزارش ۹ماهه منتشر شد؛

سود ۵.۸۱۶ ریالی برای هر سهم «شراز»

می متالز - شرکت پالایش نفت شیراز در صورت های مالی ۹ماهه از سود ۵هزار و ۸۱۶ریالی برای هر سهم رونمایی کرد.
سود ۵.۸۱۶ ریالی برای هر سهم «شراز»

به گزارش می متالز، شرکت پالایش نفت شیراز در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره ای ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸، سود عملیاتی شرکت به شش هزار و ۵۵ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته با رشد ۱۶درصدی همراه شد.

در این گزارش سود خالص «شراز» با رشد ۴۸درصدی نسبت به سال مالی گذشته به ۵هزار و ۹۷۶میلیارد ریال و سود انباشته نیز با رشد ۴۳درصدی به ۵هزار و ۳۷۲میلیارد ریال رسید.

این شرکت در ۹ماهه گذشته فروش صادراتی نداشته اما فروش داخلی آن به یک میلیون و ۹۶۰هزار و ۵۱۹مترمربع به مبلغ ۸۳هزار و ۹۲۵میلیارد ریال رسیده است.

«شراز» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که عمده بازار هدف محصولات شرکت فروش داخلی بوده و مطابق قانون، شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران می دهد.

محصولات ویژه تولیدی این شرکت در بورس های کالا و انرژی عرضه می شود که در این حوزه شرکت های قیرسازی و پتروشیمی، شرکت های عمده خریدار محصولات ویژه این شرکت هستند. در حال حاضر پالایشگاه شیراز با پالایش روزانه ۵۴هزار بشکه نفت خام در روز نزدیک به ۳/۳ درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش کرده و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین و سوخت های هوایی، گازمایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می کند.

این شرکت در خصوص محصولات پالایشی به ویژه محصولات استراتژیک اعلام کرد که در حال حاضر بازار داخلی با کمبود عرضه مواجه است و در عمل پالایشگاه شیراز در کنار سایر شرکتهای پالایشی نیاز داخلی را تامین می کنند.

شرکت پالایشگاه شیراز در حال حاضر با توجه به نیاز ارزی در خصوص اجرای پروژه های کیفی سازی در دست اجرا صادرات فرآورده های ویژه را در دست بررسی و دستور کار قرارداده است.

عناوین برگزیده