تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۸۳۱۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد تولید محصولات معدنی با وجود تحریم

می متالز - همزمان با آرامش بازار آن هم در شرایط خاص امروز کشور، در بخش صنعت با رشد مواجهیم.
رشد تولید محصولات معدنی با وجود تحریم

به گزارش می متالز، رضا رحمانی وزیر صنعت در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه گفت: بیشتر تولیدات منتخب کالایی و حجم صادرات در ۱۰ ماهه امسال افزایشی بوده است، 

وی به جهش‌های انجام شده در بخش‌های مختلف کشور در چهار دهه گذشته اشاره کرد و افزود: آمار افزایشی تولیدات در سایر اقلام از جمله مس، آلومینیوم و غیره در این مدت چشمگیر است.

رحمانی بیان‌ داشت: در تعداد شهرک‌ها، نواحی و واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و همچنین در گام‌های برداشته شده برای خودکفایی کشور نیز شاهد تحولات عظیمی هستیم که به توسعه کشور طی این سال‌ها انجامیده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در زنجیره تولید فولاد، تولید دو هزار و ۳۰۰ تنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۲۳۰ میلیون تن رسیده است.

رحمانی اضافه‌کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت در سطح استان‌ها قابل حل است و در این راستا ضرورت دارد از همه ظرفیت‌های قانونی موجود در چارچوب ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد تنظیم بازار و شورای عالی معادن بهره‌برداری لازم انجام شود.

معارفه معاون جدید معدن و صنایع معدنی

در پایان این جلسه، «جعفر سرقینی» معاون پیشین معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت تودیع و به جای وی، «داریوش اسماعیلی» در این سمت معرفی شد.

عناوین برگزیده