تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۰۳۲۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ماشین‌آلات معدنی کشور نیازمند نوسازی است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی و حدود ۴۰ دستگاه هزار ماشین‌آلات راه‌سازی نیاز به نوسازی دارند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری، ظهر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی توسط سرمایه‌گذار چینی در شهرک صنعتی شهید شهریاری، اظهار کرد: صنایع معدنی رو به توسعه است و به طور مثال تولید مس از ۲۵۰ هزار به یک میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه افزایش حجم تولید محصولات معدنی به تأمین ماشین‌آلات نیاز خواهد داشت، ابراز کرد: ماشین‌آلات معادن بزرگ در کشور اصلاً تولید نمی‌شود و ما صد درصد در این زمینه وابستگی داریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امید است با راه‌اندازی کارخانه تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی گام‌های مؤثری در تأمین دستگاه‌ها و در نتیجه افزایش تولید و بهره‌وری برداریم.

وی با اشاره به اینکه سالیان سال است که ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی، نوسازی انجام نشدند، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار ماشین‌آلات معدنی و حدود ۳۰ یا ۴۰ هزار ماشین‌آلات راه‌سازی نیاز به نوسازی دارند.

طاهری میزان بهره‌وری در ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی را بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: اکنون در مصرف گازوئیل در کشور دچار مشکل هستیم و هزینه معدن به شدت افزایش یافته، زیرا ماشین‌آلات موجود قدیمی هستند و تعداد آنان محدود است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده