تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۴۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۸۸۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی نیاز به نوسازی دارند

‌می‌متالز - عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی و حدود ۴۰ دستگاه هزار ماشین‌آلات راه‌سازی نیاز به نوسازی دارند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اصلاح قانون معادن را با هدف توسعه و افزایش اکتشافات معدنی انجام داده است.

او گفت: در طرح اصلاح قانون معادن به موضوع حقوق دولتی و به شورای معادن و همچنین در این طرح به فعالیت بخش خصوصی پررنگ‌تر پرداخته شده است.

طاهری گفت: اولویت اول ما در دولت و مجلس بحث اکتشاف است که باید بیش از پیش بر روی آن متمرکز شویم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اصلاح قانون معادن تمام شده است و سال گذشته قانون معادن بازنگری و به صحن مجلس ارائه شده است.

او گفت: صنایع معدنی رو به توسعه است و به طور مثال تولید مس از ۲۵۰ هزار به یک میلیون تن خواهد رسید و سالیان سال است که ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی، نوسازی انجام نشدند.

طاهری گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی و حدود ۴۰ دستگاه هزار ماشین‌آلات راه‌سازی نیاز به نوسازی دارند که امید است با راه‌اندازی کارخانه تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی گام‌های مؤثری در تأمین دستگاه‌ها و در نتیجه افزایش تولید و بهره‌وری برداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده