تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۴۱۴۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان:

واردات بی‌رویه ماشین‌آلات معدنی اتلاف سرمایه و منابع ارزی است

‌می‌متالز - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان سال جاری، ۴۸۰ میلیون دلار ماشین‌آلات وارد شده است که اگر درصدی از این واردات به سمت هپکو هدایت شود، قطعا این شرکت به رونق تولید می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر کریمی در حاشیه بازدید معاون وزیر صمت از شرکت هپکو، اظهار داشت: شرکت هپکو سرمایه ارزشمندی برای صنعت کشور است که متاسفانه با توجه به مشکلات سال‌های گذشته روند تولید در این شرکت تقریبا متوقف شده بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کارکنان و مسوولان و نمایندگان مجلس تلاش شد تا شرکت به دوران رونق خود بازگردد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاشی که انجام شده است، شرکت روی ریل افتاده و حرکت خود را به سمت رونق تولید آغاز کرده است.

بر اساس گزارشی از ایسنا، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بزرگ‌ترین مانع شرکت عدم داشتن سفارش کار است که نیازمند حمایت مسوولان و سازماندهی و هدایت نیاز معادن کشور به تولیدات این شرکت همچون انواع بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر و ... است که شرکت در این زمینه حرکت و تولید خود را آغاز کرده و سفارشاتی گرفته و انتظار داریم با جلوگیری از واردات بی‌رویه ماشین‌آلات معدنی به‌ویژه مستعمل که باعث اتلاف سرمایه و منابع ارزی کشور می‌شود، این نیاز کشور به سمت هپکو هدایت شود.

کریمی عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان سال جاری، ۴۸۰ میلیون دلار واردات ماشین‌آلات وارد شده است که اگر درصدی از این واردات به سمت هپکو هدایت شود، قطعا این شرکت به رونق تولید خواهد رسید. این شرکت در سال ۸۶ بیش از دو هزار دستگاه تولید داشته و امروز این ظرفیت را دارد که به دوران رونق برگردد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش معدن توسعه معادن جزو سیاست‌های کشور است. هپکو علاوه بر ماشین‌آلات معدنی در دیگر حوزه‌ها از جمله ساخت قطعات صنایع نفت و گاز، ساخت جرثقیل سنگین بندری نیز رزومه خوبی دارد که در حال حاضر هم در مناقصه ساخت جرثقیل‌های بندری بندر چابهار ورود کرده و ما هم با تمام قوا از این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم تا شرکت به دوران رونق خود برگردد.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده