تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۴۱۴۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت:

هپکو می‌تواند به توسعه صنعتی کشور کمک کند/در مقاطعی واردات ماشین‌آلاتی داشتیم که مجوز نداشتند

‌می‌متالز - محتشمی پور در خصوص واردات بی‌رویه بیان کرد: ممکن است در شبکه مدیریت واردات و صادرات هم خطای وجود داشته باشه اینکه مقاطعی واردات ماشین‌آلاتی داشتیم که مجوز نداشتند و یا اینکه نباید در آن زمان واردات انجام می‌شده که البته شاید خیلی هم غیرمنتظره هم نبوده!

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت هپکو گفت: هپکو یکی از واحد‌های بزرگ صنعتی کشور است و آشنایی بنده نسبت به این شرکت به دوران دانشجویی برمی‌گردد.

محتشمی پور اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های که در این مجموعه وجود دارد می‌توان برای توسعه صنعتی کشور به این واحد صنعتی امید زیادی داشت.

وی با اشاره به اینکه، بازدید امروز فرصتی خواهد شد تا بیشتر با ظرفیت‌های این مجموعه آشنا شویم، ادامه داد: در کشور به حجم زیادی ماشین‌آلات نیاز داریم که امیدواریم بتوانیم این نیاز را با کمک مجموعه‌های مثل هپکو تأمین کنیم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات ماشین‌آلات گفت: واردات از سال گذشته شروع‌شده بود و امسال هم بر اساس مقررات گمرک و عقد قرارداد با هپکو واردات انجام می‌شود.

محتشمی پور در خصوص واردات بی‌رویه بیان کرد: ممکن است در شبکه مدیریت واردات و صادرات هم خطای وجود داشته باشه اینکه مقاطعی واردات ماشین آلاتی داشتیم که مجوز نداشتند و یا اینکه نباید در آن زمان واردات انجام می‌شده که البته شاید خیلی هم غیر منتظره هم نبوده!

وی خاطرنشان کرد: امید می‌رود به همان میزان که توان مجموع بالا برود به همان میزان هم واردات کاهش پیدا خواهد کرد و تولید و اتکا به واحد‌های مثل هپکو بیشتر خواهد شد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده