تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۴۱۱۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

باید جلوی واردات بی‌رویه ماشین‌آلات معدنی به کشور گرفته شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید جلوی واردات بی‌رویه ماشین‌آلات معدنی و مستعمل به کشور گرفته شود چراکه واردات بی‌رویه بلای جان صنعت کشور است.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر کریمی صبح امروز در جریان بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت هپکو با اشاره تولید در شرکت هپکو اظهار داشت: تولید ماشین‌آلات معدنی در شرکت هپکو آغاز شده و شرکت تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته و خوشبختانه سفارش‌هایی هم در زمینه تولید این ماشین‌آلات گرفته شده است.

وی افزود: واردات بی‌رویه بلای جان صنعت شده بنابراین با توجه به شروع تولید در هپکو تقاضا داریم که از واردات بی‌رویه ماشین‌آلات معدنی به ویژه ماشین‌آلات مستعمل جلوگیری به عمل آید تا هم مانع هدررفت منابع ارزی شود و هم نیاز کشور به سمت شرکت هپکو سوق داده شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حدود ۴۸۰ میلیون دلار واردات ماشین‌آلات از ابتدای سال ۹۸ تا آبان‌ماه امسال وارد کشور شده که اگر حتی درصدی از این واردات هم به سمت شرکت هپکو سوق داده شود و نیاز خود را از این شرکت تامین کنند به طور قطع رونق تولید در شرکت هپکو اتفاق می‌افتد.

کریمی بیان کرد: ظرفیت‌های شرکت هپکو را نباید نادیده بگیریم و در صورتی که توانمندی این شرکت را مورد توجه قرار دهیم می‌توانیم آن را به روز‌های پررونق نظیر سال‌های ۸۵ و ۸۶ برگردانیم که بیش از ۲ هزار دستگاه در این شرکت تولید می‌شد.

وی ادامه داد: شرکت هپکو می‌تواند کشور را در تحقق یکی از سیاست‌های ان که توسعه معدن است تامین کند و این شرکت علاوه بر ماشین آلات معدنی و راه‌سازی در زمینه تولید محصولات دیگر اعم از قطعات نفت و گاز و جرثقیل‌های بزرگ بندری هم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد که باید توجه به این ظرفیت‌ها و حمایت از ان برای رسیدن به پویایی مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای برگشتن هپکو به روز‌های اوج خود که بتواند رونق تولید را بار دیگر تجربه کند تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و در این راستا با تمام توان از تلاش‌های مدیران و کارکنان این شرکت حمایت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده