تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۴۱۴۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو:

هپکو قبل از انقلاب صرفاً مونتاژ کننده و امروز تولید ملی دارد/ بزرگترین انبار‌های قطعات یدکی کشور متعلق به هپکو است

‌می‌متالز - میقانی گفت: یک مجموعه هزار نفری از متخصصین راهسازی و معدنی در هپکو گرد هم آمده و ۶ هزار متر فضایی که امروز بازید شد بعد از انقلاب به بهره برداری رسیده است، قبل از انقلاب هپکو صرفاً مونتاژ کننده بود، اما امروز افتخار می‌کنیم که هپکو تولید ملی دارد.

به گزارش می‌متالز، میقانی قائم مقام مدیرعامل هپکو در جریان بازدید معاون وزیر از هپکو گفت: هپکو یک سابقه ۴۰ساله در حوزه معدن و راهسازی دارد و ما در ۵ بخش بصورت تخصصی فعالیت می‌کنیم.

میقانی اظهار کرد: درحال حاضر با توجه به برنامه دولت سیزدهم تمرکز هپکو نیز بر روی بخش معدن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یک مجموعه هزار نفری از متخصصین راهسازی و معدنی در هپکو گرد هم آمده و ۶ هزار متر فضایی که امروز بازید شد بعد از انقلاب به بهره برداری رسیده است، قبل از انقلاب هپکو صرفا مونتاژ کننده بود، اما امروز افتخار می‌کنیم که هپکو تولید ملی دارد.

قائم مقام مدیرعامل هپکو بیان کرد: هدف‌گذاری تولید در هپکو از ابتدا برای محصولات سنگین بوده و ما امکان تولید دامپتراک تا مرز ۲۴۰ تن را داریم که سنگین‌ترین دامپتراک حال حاضر در کشور است، هپکو در سال‌های گذشته بیش از هزار دستگاه دامپتراک تحویل داده است و هم اکنون در حال ساخت بزرگترین شامل معدنی به حجم ۲۶ متر مکعب هستیم.

میقانی بیان کرد: یکی از نقاط قوت هپکو سیستم پشتیبانی تولید است، ربات‌های جوشکاری هومو منحصر به فرد هستند و سرمایه گذاری عظیمی در حوزه ماشین آلات خط تولید هپکو انجام شده که شاید دیگر امکان ورود آن‌ها به کشور وجود نداشته باشد.

وی افزود: هپکو از سال ۸۲ به بعد به این بلوغ رسید که سبد محصول تحویل بدهد و نباید هومو را با شرکت‌های که با سابقه دو تا سه سال صرفا ماشین آلاتی را وارد کشور می‌کنند.

قائم مقام مدیرعامل هپکو گفت: در سال ۸۷ هپکو ۱۸ نوع محصول تولید کرده که اسناد آن موجود است با این حال برخی می‌گویند هپکو ادعا می‌کند، ولی ما توانستیم این تنوعی از محصولات را به بازار ارائه کنیم.

میقانی یادآور شد: هپکو در سراسر کشور نمایندگی دارد و همواره همراه مشتریان بوده و ارائه سرویس‌های خدمات پس از فروش کرده است، بزرگترین انبار‌های قطعات یدکی کشور متعلق به هپکو است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ بیش از ۶ هزار میلیارد تومان ماشین آلات وارد کشور شده است که عمدتا دست دوم هستند در حالی که این دستگاه‌ها عمر مفید خود را کرده اند و کارایی ندارند، همین واردات بی رویه دستگاه‌های مستعمل باعث شده است تا برخی کشور‌ها ایران را گرداب ماشین آلات بنامند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده