تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۵۳۱۴
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صمت:

اکتشاف معادن در کرمان توسعه می‌یابد

‌می‌متالز - محتشمی پور، معاون وزیر صمت از توسعه اکتشاف معادن در کرمان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی پور عنوان کرد: استان کرمان را به عنوان بهشت معادن در کشور می‌شناسند و باید در راستای توسعه اقتصادی استان کرمان و رفع محرومیت و اشتغالزایی در راستای توسعه معادن حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: هم اکنون باید توسعه اکتشاف معادن را در راستای افزایش زمینه‌های بهره برداری معادن در دستور کار قرار دهیم.

معاون وزیر صمت افزود: موانع و مشکلات در زمینه اکتشاف در بخش معادن باید رفع شود و در این راستا همکاری‌های لازم باید انجام شود تا بتوانیم بیشترین بهره اقتصادی را از ذخایر معدنی داشته باشیم.

وی بیان کرد: باید در این خصوص از توان بخش دولتی و خصوصی در کنار هم استفاده کنیم و در این راستا باید زمینه برای کار بخش خصوصی مهیا شود.

معاون وزیر صمت گفت: استان کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور ظرفیت‌های بسیاری در زمینه معادن دارد و از گوناگونی زیادی نیز در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است که می‌تواند در توسعه ارزآوری غیر نفتی موثر باشد.

معاون وزیر صمت افزود: روند توسعه معادن در کرمان باید شتاب بگیرد و هم اکنون نیز وضعیت مطلوب و قابل قبول است و در یک سال آینده این وضعیت بهبود می‌یابد.

وی بیان کرد: باید ضمن سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت‌های منطقه را نیزمورد توجه قرار دهند.

وی گفت: باید ظرفیت‌های ناشناخته استان کرمان را در حوزه معدن شناسایی و بالفعل کنیم و از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت در فعال‌سازی معادن استفاده شود.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و جلوگیری از خام فروشی در راستای اشتغال زایی در استان‌ها بسیار مهم است و باید در کنار معادن صنایع نیز توسعه یابد تا شاهد روند مطلوب توسعه اقتصادی در استان‌ها باشیم.

معاون وزیر صمت افزود: در این صورت اشغال زایی در استان‌ها و به خصوص شهرستان‌ها و منابق محروم افزایش می‌یابد و روند مطلوب توسعه را شاهد خواهیم بود.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده