تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۰۱۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری این نشست‌ها در اصلاح و بهبود روش‌های حکمرانی تاثیر مثبت دارد/ تلاش وزارت صمت برای کیفیت بیشتر زیرساخت‌های اطلاعاتی معدنی

‌می‌متالز - معاون امورمعادن و فرآوری مواد وزارت صمت در پنل عارضه یابی نظام حکمرانی با تاکید بر اینکه ادبیات حکمرانی مشکلات زیادی در سیاست‌گذاری‌ها به وجود آورده است گفت: درسال ۱۴۰۰ اغلب مصوبات وزارت صمت به واحد‌های فولادی متعددو غیر پایدار بود و تعدد مصوبات، سیاست‌ها و حتی قوانین متناقض جز به بیراهه کشاندن این صنعت پیامدی نداشت.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی پور افزود: هیچ مصوبه‌ای به واحد‌ها و بنگاه‌های فولادی ارائه نشد که اجرای آن مصوبه در درازمدت اعتبار داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها در اصلاح و بهبود روش‌های حکمرانی و سیاستگذاری تاثیرگذار است، تصریح کرد: وزارت صمت تلاش داشته است با تغییر قوانین متعدد و متناقض، بخش‌نامه‌ها را ساماندهی کندو نسخه اصلاح شده اولیه را در اختیار فعالان قرار دهد.

این مقام مسوول وزارت صمت با اشاره به اصلاح لایحه و مقررات در حوزه ماشین آلات افزود: تلاش شده است زیرساخت‌های اطلاعاتی معدنی از کیفیت بیشتری برخوردار شود و قوانین قائل به فرد نباشدو تیمی حقوقی ایجاد شده تا قوانین از فردیت به سیستمی تغییر یابد.

محتشمی پوربا انتقاد از بی توجهی طرح جامع فولاد به محدودیت انرژی گفت: کلنگ زنی‌هایی که خارج از طرح فولاد برای توسعه طرح‌های فولادی به زمین زده شد به همین دلیل بود، ودرحال حاضر چالش‌های کنونی زنجیره فولاد بویژه انرژی ناشی از همین امر است.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده