تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۹۰۱۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طراحی اکوسیستم صنعتی، حکمرانی مثبت در حوزه معدن

‌می‌متالز - پنل عارضه‌یابی نظام حکمرانی (قوانین و بخش‌نامه‌ها) یکی ازسه پنل اصلی ششمین همایش بین المللی سنگ‌آهن ایران بود که درمرکز همایش‌های بین المللی ایران (سالن اجلاس سران) برگزارشد.

به گزارش می‌متالز، در پنل عارضه‌یابی نظام حکمرانی محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن وفلزات، عزیزالله عصاری مشاور عالی گروه مهندسی، صنعتی و بازرگانی CPG، رضا محتشمی‌پورمعاون امور معادن و فراوری مواد وزارت صمت، روح الله ایزدخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی و محسن میر محمدی عضو هیات مدیره شرگت گهرزمین به عنوان اعضای این کارگروه حضور داشتند و درباره سیاستگذاری‌ها، قوانین و مقررات به گفتگو نشستند.

در این نشست روح الله ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حوزه زنجیره فولاد گفت: در حال حاضر باید از دوره صنعتی عبور کنیم و وارد طراحی اکوسیستم صنعتی شویم.

وی به تشکیل میز مشورتی فولاد در کمیسیون صنایع پرداخت و افزود: با تشکیل این میز، درخواست بازنگری طرح جامع فولاد مطرح شده است.

وی با بیان اینکه باید برای صنعت فولاد یک جامعه تعریف شود، اظهارداشت: باید در این مسیر از دوره جداول و اهداف کمی عبور کنیم و وارد طراحی اجتماعی صنعت شویم تا مشخص شود در زنجیره فولاد چگونه می‌توان تعامل موثر داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی موثر را گامی در جهت تصمیم سازی صنعت فولاد دانست و گفت: تصمیم سازی در صنعت فولاد می‌تواند شروعی باشد تا دیگر صنایع هم به همین سمت حرکت کنند.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده