تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۹۰۳۵۲
سرویس خبر : انرژی

خروج دولت از اقتصاد برق و گاز، سبب توسعه، افزایش تولید و کاهش قیمت خواهد شد

‌می‌متالز - رییس فدراسیون صادرات انرژی و نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ارزان بودن برق صنایع در دیگر کشور‌ها در مقایسه با برق خانگی گفت: رویکرد مسوولان کشور ما در مقایسه با دیگر کشور‌ها معکوس است و اولویت مسوولان ما در تابستان و زمستان حفظ برق خانگی است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا صالحی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور افزود: توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و افزایش تولید برق می‌تواند راهکار دیگری برای افزایش تولید برق کشور باشد، زیرا در حال حاضر کشور با ۲۰ هزار مگاوات کمبود برق مواجه است.

وی با انتقاد از عدم سرمایه‌گذاری دولت‌های قبل در بخش نیروگاهی کشور ادامه داد: بستر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم برای بخش نیروگاهی کشور ضعیف بوده است و در حال حاضر ۶۰ درصد نیروگاه‌های ما بخش خصوصی و غیردولتی است و دولت فقط برای خود نقش واسطه‌گری را تعریف کرده است.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با توصیه به دولت برای خروج از اقتصاد تولید برق و گاز کشور تصریح کرد: با خروج دولت از اقتصاد انرژی کشور شاهد توسعه این بخش‌ها در زمینه تولید و کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

حسین رحیمی نژاد مدیرعامل شرکت نوین ارزش نیز گفت: حاکمیت باید تسهیلات گردش اطلاعات را بین صاحبان صنعت فراهم کند.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده