تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۸۹۹۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

میزان صادرات سنگ آهن در کشور نزدیک به صفر است

‌می‌متالز - رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: اکنون میزان صادرات ما در سنگ آهن تقریباً نزدیک به صفر است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد اکبریان درباره میزان صادرات افزود: اکنون میزان صادرات ما در سنگ آهن تقریباً در شرایط نزدیک به صفر است که مقدار آن اندک و قابل ملاحظه نیست.

تعداد بازدید : 9

وی گفت: در سال ۱۳۹۲ حدود ۴۲ تا ۴۳ میلیون تن در کشور تولید سنگ آهن داشتیم که نیمی ازآن در داخل مصرف و بقیه را صادر می‌کردیم اکنون آن ۴۲ میلیون تن، صد میلیون تن شده است در صورتی که کل صادرات کشور ما زیر یک درصد است.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران درخصوص علت این کاهش صادرات نیز افزود: یک علت می‌تواند این باشد که اکنون در این مدت در بخش فولاد پیشرفت خوبی داشته ایم و صنایع معدنی از جمله کنسانتره سازی و گندله سازی ظرفیت‌های خیلی بالایی داشتند بطوری که اکنون اکثر تولیدات داخل به ویژه سنگ آهن مگنتیت که شرایط تولید کنسانتره و گندله را دارند، صد در صد در داخل مصرف می‌شود و نیازی به صادرات نیست.

اکبریان با بیان اینکه اولویت ما همیشه تأمین بازار داخل بوده است، گفت: مشکلاتی نیز در این خصوص وجود دارد که بحث قیمت گذاری یا نحوه ارائه این محصول بین تولید کننده و مصرف کننده مطرح است که همیشه مکانیسمی وجود داشته که تلاش کرده ایم بین بخش خصوصی و تولید کننده مکانیسم عرضه و تقاضا تعیین کننده باشد و در شرایط طبیعی به تعادل برسند و دخالتی در قیمت گذاری صورت نگیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده