تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۹۰۵۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بومی سازی قطعات صنعتی در سنگ آهن سیرجان

‌می‌متالز - مدیر بومی سازی شرکت سنگ آهن سیرجان می‌گوید: بومی سازی در این شرکت صنعتی معدنی سالانه و بیست میلیون یورو صرفه جویی ارزی بدنبال داشته است

به گزارش می‌متالز، بومی سازی قطعات و ماشین آلات مورد نیازصنایع و معادن استان با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی گامی مهم در حوزه خودکفایی است و شرکت سنگ آهن گهر زمین سیرجان از پیشگامان این صنعت است.

در این زمینه مدیر بومی سازی شرکت سنگ آهن سیرجان می‌گوید: بومی سازی در این شرکت صنعتی معدنی سالانه وبیست میلیون یورو صرفه جویی ارزی بدنبال داشته است.

سالاری با بیان اینکه با تلاش متخصصان ایرانی بسیاری از قطعات و ماشین آلات فناورانه مورد نیاز این شرکت صنعتی معدنی در داخل کشور بومی سازی می‌شود، افزود: خودکفایی، جلوگیری از خروج ارز، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال زایی مهمترین دستاورد‌های توجه به صنعت بومی سازی در این شرکت بوده است.

وی خاطر نشان کرد در اخرین پیشرفت‌های فناورانه داخلی آسیاب گلوله‌ای با وزن ۱۲۰ تن برای خُرد کردن سنگ آهن استخراج شده، ماشین انباشت و برداشت گندله و لوله‌های انتقال فراورده‌های معدنی با حمایت این شرکت ساخته شده است. مدیر بومی سازی شرکت سنگ آهن گهر زمین سیرجان اظهار داشت پیش از این بسیاری از این ماشین آلات از سایر کشور‌ها وارد میشد که علاوه بر پایین بودن کیفیت باعث خروج ارز بسیاری از کشور نیز می‌گردید.. تکیه بر توان داخلی و میدان دادن به متخصصان وجوانان گامی بزرگ برای خودکفایی و بومی کردن صنعت کشور است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمان

عناوین برگزیده