تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۷۲۳۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کمبود ماشین آلات معادن مرتفع می‌شود

‌می‌متالز - معاون امور معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تلاش هستیم کمبود‌های بخش ماشین آلات در بخش معادن را برطرف کنیم.

به گزارش می‌متالز، محتشمی پور امروز ۹شهریورماه در نشست با فعالین معدنی استان که در سالن اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، افزود: باتوجه به وجود کمبود‌ها در بخش ماشین آلات برای جبران این مشکل در تلاش هستیم با واردات و استفاده از ظرفیت تولید داخل این کمبود را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی به دغدغه اصلی بخش معدن تبدیل شده، تصریح کرد: منابع طبیعی و محیط زیست، خواسته یا ناخواسته معادن را در مسیری قرار می‌دهند که تولید و تمام ظرفیت‌های معادن را از دست بدهیم.

محتشمی پور بااشاره به اینکه انحصاری که در ساخت ماشین آلات و خودرو در داخل وجود دارد موجب کاهش واردات برخی ماشین آلات مورد نیاز و بروز مشکلات شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات وزارت در تامین ماشین آلات برمی گردد به تحریم‌ها که موجب شده واردات کاهش و قیمت محصولات چندین برابر شود.

محتشمی پور یادآور شد: در صدور پروانه بهره برداری سختگیری‌هایی درنظر گرفته شده تا افراد و معدن کاران واقعی پروانه دریافت کنند چرا که طبق آمار پیش از این ۶۰درصد پروانه‌های صادرشده برای خانم‌های خانه داربوده است.

وی ادامه داد: اختیار دادن و اختیار گرفتن در حوزه معدن به استان‌ها امری سخت است چرا که در برخی موارد به دلیل تخصیص اختیارات به استان‌ها با مشکلات اساسی مواجه شده ایم.

محتشمی پور در خصوص دریافت حق انتفاع از معدن کاران توسط وزارت نیرو نیز افزود: وزارت نیرو حق دریافت حق انتفاع جدا از مصوبات دولتی از شن و ماسه را ندارد و اگر اخذ شود، غیر قانونی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده