تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۳۷۶۲۷
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صنعت:

۶ میلیارد دلار به ارزش ذخایر معدنی کشور افزوده شد

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دهه اخیر که فعالیت‌های اکتشافی توسط ایمیدرو سرعت گرفت، ۶ میلیارد دلار ذخیره برجا در معادن کشور شناسایی شد.

به گزارش می‌متالز، «وجیه‌الله جعفری» در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست ایمیدرو افزود: این سازمان در تلاش برای مدیریت نقدینگی، به سمت توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنایع پایین‌دستی معدن و صنایع معدنی است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان‌داشت: امروزه با توجه به تجاربی که شرکت‌های بزرگ دارند، ایجاد کارخانه‌های جدید تولید محصولات معدنی اقدام پیچیده و دشواری نیست، بلکه فراهم کردن امکاناتی همچون انرژی برق، گاز و آب و همچنین توسعه جاده و خطوط ریلی اهمیت وافر در تحقق احداث این واحد‌ها دارد.

وی ادامه‌داد: سیاست ایمیدرو تسهیل‌گری برای توسعه است و اکنون توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنایع پایین‌دستی برای تولید محصولات کیفی اولویت بالاتری برای کشور دارد.

جعفری با اشاره به برنامه شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی برای سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در این حوزه، گفت: تا افق ۱۴۰۴ این برنامه در دست اجرا است و ایمیدرو برای تسهیل در دستیابی به این هدف، راهبری ایجاد ۱۲هزار مگاوات نیروگاه برق توسط شرکت‌های بزرگ را برعهده گرفته است.

وی با بیان آنکه اکتشافات انجام شده و ذخایر شناسایی شده در مناطق کم‌برخوردار مرکز و شرق کشور بوده است، گفت: این سازمان اقدام‌های خود در جهت شفاف‌سازی را معطوف به اصلاح ساختار و فرایند‌ها کرده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه‌کرد: یکی دیگر از اقدام‌های سال‌های اخیر ایمیدرو در جهت شفاف‌سازی، واگذاری سیستم استخراج و فروش محصولات به بخش خصوصی بوده است به طوری که ضمن کناره گیری دولت از اجرا، به تقویت حضور بخش خصوصی در تولید و توسعه و در عین حال رصد، نظارت و مدیریت از سوی حوزه دولتی پرداخته است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد