تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۱۶۱۷۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون صنایع:

چرا حقوق دولتی معادن گرفته نمی‌شود؟

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بیشترین سود در زنجیره معادن در ابتدای زنجیره است و این کاملا برعکس آن چیزی است که باید باشد، گفت: مبلغی جزئی از طرف معادن به مردم و دولت می‌رسد و به نظر بنده حقوق دولتی گرفته نمی‌شود.
چرا حقوق دولتی معادن گرفته نمی‌شود؟

به گزارش می متالز، مصطفی طاهری  در خصوص واردات ماشین‌آلات معدنی اظهار داشت: طبیعتا هرچه بتوانیم ماشین‌آلات معدنی بیشتر وارد کنیم در آنسوی میدان می‌توانیم آورده بیشتری داشته باشیم چرا که تداوم فعالیت‌های معدنی ارتباط مستقیم با وجود ماشین‌آلات دارد. 

وی با بیان اینکه باید تولیدات داخلی تأمین کننده نیازهای معدن‌داران باشند، افزود: با این حال در جاهایی که نمی‌توانیم باید کسری نیازمان را با واردات تأمین کنیم تا زنجیره تولید ما تداوم داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به ممنوعیت واردات ماشین‌آلات معدنی تصریح کرد: در صورتی که واردات ماشین‌آلات بی‌دلیل ممنوع شده است باید این موضوع بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری مشکلات ارزی زیادی در کشور به وجود آمده است که به دلیل الویت‌بندی‌ها در بخش‌هایی ممکن است بی‌مهری شده باشد اما به مرور و برای سال آینده این مشکلات برطرف خواهند شد.

طاهری در خصوص حقوق دولتی معادن نیز عنوان کرد: آنچه که مشهود است این است که بیشترین سود در زنجیره معادن در ابتدای زنجیره است و این کاملاً برعکس آن چیزی است که باید باشد.

وی گفت: بنا بر مطالب گفته شده و براساس اطلاعاتی که در حال حاضر در دست بنده است این موضوع که حقوق دولتی عادلانه نیست و یا درست محاسبه نمی‌شود را تأئید نمی‌کنم و به نظر بنده برعکس این ماجرا صادق است و حقوق دولتی گرفته نمی‌شود و باید این ماجرا شفاف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما به دنبال شفافیت در کل زنجیره معادن هستیم و باید بدانیم که از ابتدا تا محصول نهایی همه مراحل کاملاً شفاف اعلام شوند، افزود: علاوه بر این‌ها کل حقوق ورودی بر اساس قیمت‌جهانی بالا می‌رود اما در ایران اینطور نیست و این قیمت ثابت مانده است و مبلغی جزئی از طرف معادن به مردم و دولت می‌رسد.

عناوین برگزیده