تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۸۵۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحقق شعار سال با تقویت بازار سرمایه

‌می‌متالز - طاهری بیان کرد: با تقویت بازار سرمایه، سرمایه‌های مردم به سمت این بازار جذب شده و شرکت‌های بزرگ برای تسهیل و بهبود شرایط کسب و کار خود سعی می‌کنند از ظرفیت بازار سرمایه بیشترین بهره را ببرند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر مزایای تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه، بیان کرد: به طور کلی بازار سرمایه یکی از منابع تامین مالی پروژه‌ها است و این موضوع در سایر کشور‌های توسعه یافته از سال‌های بسیار دور وجود داشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حجم بالای نقدینگی در کشور و تورم ناشی از رشد نقدینگی، افزود: رشد بی رویه نقدینگی، باعث رشد سریع تقاضا برای کالا‌ها و خدمات شده و، چون در کوتاه‌مدت عرضه کالا و خدمات محدود است؛ این امر منجر به ایجاد تورم در اقتصاد می‌شود. بنابراین، کنترل حجم نقدینگی هدف نهایی برای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی، چون ایجاد رشد در تولیدات و همچنین کنترل تورم است.

طاهری با اشاره به اینکه بازار‌های غیرمولد بیشترین تورم را ایجاد می‌کنند، اظهار داشت: اگر خواهان نجات اقتصاد کشور هستیم، باید سرمایه‌های سرگردان به سمت مولدسازی و تولید پیش برود که این کار نیاز به وضع قوانین و اصلاح آن‌ها دارد تا سرمایه‌گذار به جای بازار‌های غیرمولد به سمت بازار مولد هدایت شود و بهترین مسیر برای تحقق این هدف، تقویت بازار سرمایه است.

این نماینده مجلس با تاکید به اینکه آینده اقتصاد کشور برای مردم و مسوولان آن بسیار مهم و حیاتی است، عنوان کرد: به نظر می‌رسد با تقویت بازار سرمایه، سرمایه‌های مردم به سمت این بازار جذب شده و شرکت‌های بزرگی برای تسهیل و بهبود شرایط اقتصادی خود سعی می‌کنند از ظرفیت بازار سرمایه بیشترین بهره را ببرند.

طاهری در پایان یادآور شد؛ اعتمادسازی یکی از راهکار‌هایی است که مردم سرمایه‌های خود را به سمت بازار‌های سوداگرانه سوق ندهند. اگر بتوانیم برای تامین مالی پروژه‌ها و تولید، انگیزه و ثبات ایجاد کنیم سرمایه‌ها به بخش مولد کشور هدایت خواهد شد.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛ در احکام برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سعی شده با توسعه روش‌هایی نظیر تامین مالی از بازار سرمایه، منابع خرد و منابع بخش غیر دولتی به سرمایه تبدیل شود.

طاهری گفت: امیدواریم اعتماد مردم به بازار سرمایه روز به روز بیشتر شده و سرمایه‌های مردم به صورت چشمگیر وارد بازار شود تا ضمن رونق تولید، آینده اقتصاد کشور تضمین و شعار سال یعنی رشد تولید و کاهش تورم محقق شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده