تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۸۷۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نگاهی به سرمایه گذاری های «ومعادن»

می متالز - با توجه به ارزش افزوده های ایجاد شده توسط شرکت های سرمایه پذیر و انتظار رشد دوباره بازار طی روزهای آتی ارزش خالص دارایی های شرکت (NAV) حدود ۱۲۰۰ تومان خواهد بود.
نگاهی به سرمایه گذاری های «ومعادن»

به گزارش می متالز، هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات یکی از شرکت های زیرمجموعه فولاد مبارکه با سرمایه حدود ۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه استخراج کانه های فلزی و فلزات اساسی سرمایه گذاری می کند. حدود ۸۰ درصد از بهای تمام شده کل پرتفوی بورسی شرکت شامل شرکت های بورسی به اندازه ۴ هزار میلیارد تومان می باشد.

پرتفوی بورسی شرکت عمدتا شامل گل گهر، چادرملو‌، شرکت ملی مس، فولاد خراسان میباشد که این شرکت ها در مجموع حدود ۳ هزار میلیارد تومان از بهای تمام شده را به خود اختصاص داده اند. در مجموع ارزش افزوده ایجاد شده برای هلدینگ با توجه به قیمت های روز شرکت توسط پرتفوی بورسی حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان می باشد.

پرتفوی غیر بورسی شرکت حدود ۲۰ درصد از بهای تمام شده کل پرتفوی شرکت را با ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است، که از این رقم حدود ۷۲۰ میلیارد تومان آن مربوط به شرکت های تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه، صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، توسعه آهن و فولاد گل گهر و گهر انرژی سیرجان می باشد. ارزش افزوده ای که هلدینگ توسط شرکت های غیر بورسی به خود اختصاص دهد حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان میتواند باشد. با توجه به ارزش افزوده های ایجاد شده توسط شرکت های سرمایه پذیر و انتظار رشد دوباره بازار طی روزهای آتی ارزش خالص دارایی های شرکت (NAV) حدود ۱۲۰۰ تومان خواهد بود.

عناوین برگزیده