تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۹۴۴۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدنچیان زغال سنگ البرز شرقی دستمزد اسفند خود را گرفتند/ نگرانی کارگران از شیوع کرونا ویروس

می متالز - منابع کارگری در معدن زغال سنگ البرز شرقی از پرداخت دستمزد اسفند ماه کارگران این واحد تولیدی خبر دادند.
معدنچیان زغال سنگ البرز شرقی دستمزد اسفند خود را گرفتند/ نگرانی کارگران از شیوع کرونا ویروس

به گزارش می متالز، کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی می‌گویند: صبح امروز شنبه (نهم فروردین ماه) کارفرما دستمزد اسفند ماه سال گذشته را به حساب کارگران این واحد معدنی پرداخت کرد.

به گفته این کارگران، پس از سال‌ها فعالیت شغلی در «معدن زغال سنگ البرز شرقی» امروز برای اولین بار زودتر از موعد سال‌های گذشته حقوق اسفند ماه خود را در ایام نوروز دریافت کردیم.

کارگران در توضیح مابقی مطالبات خود می‌گویند: در حال حاضر هیچ مطالبه‌ای از کارفرما طلبکار نیستیم و عیدی خود را قبل پایان سال به همراه حقوق بهمن ماه دریافت کرده‌ایم.

کارگران در بخش پایانی سخنان خود درباره رعایت نکات بهداشتی در بین کارگران این واحد معدنی می‌گویند: از امروز نهم فروردین تعطیلات نوروزی کارگران این واحد معدنی به پایان می‌رسد  و کارگران از فردا به‌علارغم اینکه کارفرما اطلاعیه داده که می‌توانند تا ۲۳ فروردین ماه از مرخصی استحقاقی استفاده کنند، ملزم به رفتن به سر کار خود هستند.

طبق اظهارات کارگران؛ آنچه باعث نگرانی آنها شده، سوار شدن اتوبوس و مینی‌بوس انتقال کارگران از شاهرود و سایر شهرهای همجوار به معادن البرز شرقی است. برای طی این مسافت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری در هر اتوبوس، ۵۰ تا ۶۰ کارگر ناچارا کنار یکدیگر می‌ایستند و می‌نشینند و ماسک و دستکش هم به اندازه کافی در بین کارگران توضیح نشده است. از این روز از کارفرما درخواست داریم قبل از هر اتفاق ناخوشایندی، راهکار بهتری برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در این واحد معدنی پیدا کند.

عناوین برگزیده