مدیر بیمه نامه های زندگی شرکت بیمه سرمد در این خصوص گفت: روند صعودی صدور بیمه نامه های زندگی در این شرکت ادامه دارد و چنانچه بیمه نامه های مانده بدهکار تسهیلات بانکی را هم در نظر بگیریم، حجم بیمه نامه های صادره شرکت بیمه سرمد در شاخه بیمه زندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته، رشد تقریبا ۹۰۰ درصدی تجربه کرده است.
حمید بایگان در خصوص قرارداد بیمه سرمد و بانک صادرات گفت: مهمترین عامل افزایش صدور بیمه نامه ها، تمرکز شرکت بر هنر بازاریابی و فروش بیمه نامه زندگی بوده است. ضمن اینکه طبق قراردادی که با بانک صادرات منعقد شده، مانده بدهکار تسهیلات اعطایی بانک صادرات بیمه شده و چنانچه وام گیرنده در طول دوره بازپرداخت اقساط فوت کند، مانده اقساط (اصل و فرع تسهیلات) توسط شرکت بیمه پرداخت می شود. این موضوع علاوه بر اینکه ضریب پرداخت خسارت کمتر از ۵۰ درصد داشته و حاشیه سود مناسب و مطلوبی برای شرکت بیمه سرمد ایجاد کرده، بانک را از پیچ و خم مسائل حقوقی دریافت مانده اقساط پس از فوت وام گیرنده فارغ کرده است. اگر شرایط مهیا باشد، این نوع قرارداد با بانک های دیگری نیز منعقد شده و از این بابت، منتفع خواهیم شد. هر نوع تسهیلاتی که از بانک ها دریافت می شود، می تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا هم بانک و هم وام گیرندگان و خانواده شان، نگرانی بابت فوت وام گیرنده نداشته باشند.
وی در خصوص اهمیت بیمه زندگی تصریح کرد: خرید بیمه نامه های زندگی می تواند در افزایش سطح رفاه مردم در دوره سالمندی و کاهش دغدغه های مالی کمک شایانی نماید. در کشورهای پیشرفته، افراد جامعه با تخصیص بخشی از درآمد خود به بیمه نامه های زندگی، دوره سالمندی توام با آرامشی را سپری می کنند و با توجه به ساختار سنی جمعیت کشور ما، توجه به این بیمه نامه ضروری است. بیمه نامه های زندگی هیچ منافاتی با بیمه های اجباری مانند تامین اجتماعی ندارند. ضمن اینکه این نوع بیمه نامه، تورم را هم پوشش داده و مبلغ بیمه نامه هر ساله متناسب با تورم افزایش می یابد.
خدمات بیمه ای که توسط شرکت های بیمه پرداخت می شود، تفاوت چندانی با هم ندارد؛ اما نوع بازاریابی و فروش در شرکت ها متفاوت است و همین موضوع، سبب رشد یا افت تعداد بیمه نامه های زندگی در هر شرکت می شود.