تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۹۶۳۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از تذکر بورس تا مقاومت در برابر عزل مدیران متخلف

حواشی بزرگترین هلدینگ شستا

می متالز - بزرگترین هلدینگ شستا (نفت، گاز و پتروشیمی تامین) حدود یکسال هست که با رفتن رازانی عضو هیات مدیره تاپیکو به صندوق عشایری، بدون هیات مدیره هست.
حواشی بزرگترین هلدینگ شستا

به گزارش می متالز، تاپیکو(شرکت نفت، گاز و پتروشیمی تامین) بزرگترین هلدینگ شستا حدود یکسال هست که با رفتن رازانی عضو هیات مدیره تاپیکو به صندوق عشایری، بدون هیات مدیره هست و بورس به شستا در این زمینه تذکر داده که هر چه سریعتر هیات مدیره تکمیل شود.

شنیده های حاکی از آن است که سازمان بورس بدلیل نداشتن یک عضو هیات مدیره در تاپیکو به مدیران شستا تذکر داده است. این در حالی است که این هلدینگ هم اکنون تنها با دو عضو (مخدومی و داوری) اداره می شود و مهندس پیوندی رییس هیات مدیره و دکتر پندار توفیقی عضو موظف و تاثیر گذار هیات مدیره که دو عضو با سابقه نفتی بودند، در ماههای پایانی سال (بهمن ماه) استعفا داده اند. از این رو این بزرگترین هلدینگ شستا در بلاتکلیفی مدیریتی بسر می برد. هرچند که طی ماه های گذشته خبرهایی مبنی بر تغییر در این شرکت به گوش رسیده ولی این تغییرات تاکنون عملی نشده است.

این تنها حاشیه این روزهای تاپیکو نیست. مقاومت برخی در شستا در برابر تغییر یکی از مدیران که نهادهای نظارتی به دلیل تخلفات و سو استفاده از رانت های بورسی دستور برکناری وی را داده اند و عزل دیگر مدیری که نهادهای نظارتی وی را رد صلاحیت کرده اند از دیگر حواشی پیرامون این هلدینگ بزرگ است. هرچند که این اخبار به طور رسمی تایید نشده ولی به نظر می رسد با توجه به مسائل مذکور دستگاه های نظارتی و امنیتی می بایست اهتمام بیشتری را در سروسامان دادن این هلدینگ مهم به خرج دهند تا منافع حاصل از اموال و دارایی بازنشتگان دچار خدشه نشود. از طرف دیگر انتظار می رود تیم خدوم شستا به ویژه محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا نسبت به مسائل بنگاه های زیرمجموعه خود روشنگری لازم را نماید تا مشخص شود آیا تمام مدیران کنونی مورد تایید نهادهای نظارتی هستند و یا مطالب شنیده شده در خصوص دو مدیر مذکور صحت دارد.

عناوین برگزیده