تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۹۶۹۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه شستا تحقق کاهش تصدی گری دولت

می متالز - عضو انجمن توسعه سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در خصوص عرضه شستا گفت: پذیرش و در ادامه عرضه سهام شستا از چند نظر دارای اهمیت است؛ نخست تحقق وعده رئیس‌جمهور در رقابت‌های دور دوم انتخابات ریاست‌جمهور مبنی بر واگذاری تصدی‌گری دولتی است.
عرضه شستا تحقق کاهش تصدی گری دولت

به گزارش می متالز، همایون دارابی افزود: در همین حال با عرضه اولیه شستا راه شفاف‌سازی و نظارت عمومی بر این مهم‌ترین دارایی شاغلان و بازنشستگان کشور باز می‌شود؛ هر چند سال‌ها طول خواهد کشید تا تغییر مدیریت و حضور مدیران غیردولتی در این شرکت رخ بدهد اما با حضور سهامداران جز موضوع نظارت و بهبود عملکرد این هلدینگ عظیم که از پالایشگاه تا دامداری را اینک در خود دارد تقویت خواهد شد و انتظار می‌رود در آینده بیشتر به مساله بهینه‌سازی پرتفوی شرکت توجه شود.

دارابی تاکید کرد: حضور شستا در بورس به روابط میان بازار سرمایه و این هلدینگ بزرگ خواهد افزود؛ هم اکنون نیز نزدیک ۹۰هزار میلیارد تومان ارزش بازار در ۴هلدینگ تاپیکو، تیپیکو، صبا و تاصیکو قرار دارد و سهامداری شستا در شرکت‌های خارج از این ۴هلدینگ نیز بسیار بالاست. از این رو با پذیرش شستا در بورس نقش این هلدینگ در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت و عملا غول بازار در روی تابلو حساسیت بیشتری به تحولات بازار سرمایه خواهد داشت.

عناوین برگزیده