تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۹۷۰۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قدرت سوددهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

می متالز - پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری دارای الگوریتم در شهریور ۱۳۹۸ صورت گرفته است و با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شد.
قدرت سوددهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری

به گزارش می متالز، چنانکه در دی ماه سال گذشته، مجوز افزایش سقف صندوق به ۳۰۰ میلیارد تومان از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت شد. کسب سود قابل رقابت با حداقل نوسان از سیاست‌های اصلی سبدگردان الگوریتم در مدیریت دارایی‌های این صندوق است. طی ۷ ماه فعالیت صندوق به طور متوسط سودی معادل ۱/ ۲۲ درصد سالانه به سرمایه‌گذاران در ابتدای هر ماه پرداخت شده است. صندوق سرمایه‌گذاری دارای الگوریتم به دلیل مزیت‌هایی از جمله سود روزشمار و نرخ سود بالاتر نسبت به سپرده بانکی، جایگزین مناسبی برای سپرده بانکی است و در حال حاضر شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی از بزرگ‌ترین مشتریان صندوق دارای الگوریتم هستند.

 شرکت سبدگردان الگوریتم به ‌عنوان یکی از شرکت‌های تخصصی گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم و زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی، از جمله نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است که خدمات تخصصی در حوزه مدیریت دارایی‌ها ارائه می‌دهد. در حال حاضر این شرکت مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری «در سهام مشترک خوارزمی»، « با درآمد ثابت دارا الگوریتم» و «بازارگردانی کوشا الگوریتم» را بر عهده دارد و خدمات مدیریت سبد سرمایه‌گذاری به صورت اختصاصی را به مشتریان حقیقی و حقوقی ارائه می‌دهد. به علاوه این شرکت با دارا بودن مجوز مشاور سرمایه‌گذاری آمادگی تهیه گزارش‌های توجیهی و افزایش سرمایه شرکت‌ها را نیز دارد.  صندوق سرمایه‌گذاری مشترک خوارزمی یکی از محصولات سبدگردان الگوریتم است و استراتژی سرمایه‌گذاری صندوق در سهم‌هایی با بیشترین چشم‌انداز رشد و با سابقه پرداخت سود بالا و همچنین با نقدشوندگی نسبی است. با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران شود. مطابق این استراتژی صندوق توانسته است در سال ۹۸، بازدهی بالغ بر ۱۵۸درصد نصیب سرمایه‌گذاران کند. سرمایه‌گذاری در این صندوق به صورت غیرحضوری از طریق سایت صندوق و نرم‌افزار همراه صندوق میسر است.  صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی کوشا الگوریتم سومین صندوق تحت مدیریت سبدگردان الگوریتم است که  در حال حاضر بازارگردانی سه سهم با نماد دسینا، مفاخر و غویتا و همچنین صندوق دارای الگوریتم توسط این صندوق انجام می‌شود.

عناوین برگزیده