تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۲۱۴۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گروه سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر موفق به دریافت مجوز سبدگردانی شد

‌می‌متالز - مدیرعامل گروه سرمایه­‌گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر (وابسته به سازمان بازنشستگی شهرداری تهران) از صدور نخستین مجوز فعالیت سبدگردان میلادشهر توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ شهرداری‌های کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مجید حاجی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر با اعلام این خبر گفت: این اتفاق مهم نقطه عطفی برای مدیریت شهری کشور جهت استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه دانست؛ زیرا با وجود شرکت سبدگردان میلاد شهر، توسعه نهاد‌های مالی و بهره‌مندی از ابزار‌های نوین مالی برای مجموعه شهرداری تهران و سایر شهرداری‌های کشور سهل‌الوصول‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه گروه میلاد شهر تنها نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در مجموعه شهرداری‌های کشور است، عنوان کرد: وجود شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر طوبی که مهرماه سال گذشته سهام آن توسط گروه میلاد شهر در بازار سرمایه عرضه شد، در حال حاضر به صورت شرکت سهامی عام و با نماد وطوبی در بازار سرمایه کشور فعال است که به همراه شرکت سبدگردان میلاد شهر می‌توانند نقطه اتصال خوبی به بازار سرمایه هستند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر با بیان اینکه شرکت سبد گردان میلاد شهر در نظر دارد با رعایت قوانین و مقرارت سازمان بورس در خصوص صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری دو کار بسیار مهم را انجام دهد، گفت: قصد داریم در قدم اول نسبت به اخذ مجوز صندوق سرمایه‌گذاری سهامی و بازارگردان اقدام کنیم و طی چند ماه نیز مجوز ۲ صندوق مذکور اخذ شده را طبق الزامات سازمان بورس پس از ۶ ماه نسبت به اخذ مجوز صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت و سایر صندوق‌های سرمایه. گذاری با اولویت‌بندی طبق برنامه استراتژیک اقدام کنیم.

مجید حاجی همچنین بیان کرد: این گروه با بهره‌مندی از توان تخصصی و کارشناسان مجرب در حوزه سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌ها بر آن است تا در راستای توسعه ظرفیت‌های موجود در بازار‌های مالی (اعم از بازار سرمایه، پول و بیمه) نسبت به ایجاد سایر شرکت‌های تحت نظارت سازمان بورس نظیر کارگزاری و مشاور سرمایه‌گذاری و... زیر مجموعه گروه اقدام کند و پس از آن نسبت به مجوز تبدیل گروه میلاد شهر به گروه خدمات بازار سرمایه اقدامات لازم را صورت دهد.

عضو هیأت مدیره شرکت سبدگردان میلاد شهر با اشاره به ظرفیت‌های این شرکت در خصوص ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف نظیر انواع صندوق‌های سهامی از نوع صدور و ابطال و ETF، صندوق درآمد ثابت از نوع صدور و ابطال و ETF، صندوق بازارگردان، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق بازنشستگی تکمیلی، صندوق سرمایه‌گذاری مختلط و صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی و بخشی، صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و صندوق زمین و ساختمان و سایر صندوق‌ها، گفت: همچنین می‌توان با اخذ مجوز مشاور عرضه و پذیرش به انتشار انواع اوراق بدهی از قبیل اوراق مشارکت، انواع صکوک و ... اقدام کرده و با اخذ مجوز مشاور سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های این شرکت برای تهیه گزارشات امکان سنجی، ارزیابی فنی و اقتصادی طرح‌های مختلف شهری و توسعه و طراحی انواع ابزار‌ها و راهکار‌های تأمین مالی متناسب با نیاز کسب و کار‌های مختلف در مجموعه مدیریت شهری استفاده کرد.

مدیرعامل این شرکت سرمایه‌گذاری در پایان ضمن دعوت از تمامی معاونت‌ها و مناطق برای سرمایه گذاری در شرکت گروه سرمایه گذاری و مدیرت مالی میلاد شهر گفت: همکاران و بازنشستگان شهرداری تهران و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه از ظرفیت شرکت سبدگردان میلادشهر بهره‌مند شوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده