تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۹۷۸۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات 357 میلیون دلاری از گمرک کاوه به 59 کشور

می متالز - مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: در سال 98 تعداد 192 قلم به مقدار 847 هزار و 240 تن کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به 59 کشور صادر شده است.
صادرات 357 میلیون دلاری از گمرک کاوه به 59 کشور

به گزارش می متالز، فرامرز امیدی در اراک با بیان اینکه در سال 98 تعداد 192 قلم به مقدار 847 هزار و 240  تن کالا به ارزش 357 میلیون و 716 هزار و 614 دلار  از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به 59 کشور صادر شده است، اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و سنگین، آبمیوه و رانی، انواع محصولات شیمیایی، حلال و تینر، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلورجات)، لوله و پروفیل آهنی، کاشی و سرامیک، انوع سیمان، کاغذ و مقوا، چیپس و ...بوده‌اند و طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه، ایتالیا، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و روسیه عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند.

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه بیان کرد: میزان واردات قطعی این گمرک طی این مدت مقدار 138 هزار و 220 تن کالا به ارزش 357 میلیون دلار بوده که توسط 115 فعال تجاری از 47 کشور جهان وارد کشور شده است که عمده این کالای وارداتی را اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاوه از قبیل تجهیزات و ماشین آلات خط تولید، پاکت آبمیوه، کنستانتره، کویل آلومینیوم، ضایعات کاغذ، انواع پوره، خمیر کاغذ، اسانس  خوراکی، ورق آلومینیوم ... تشکیل می‌دهند. 

وی تصریح کرد: بیش از 74 در صد این کالاها که در مسیر سبز جهت ترخیص قرار گرفته، عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، چین، آلمان، ایالات متحده آمریکا، هند، کره جنوبی، ایتالیا و ...از طریق این گمرک به کشورمان وارد شده‌اند.

مدیر گمرک منطقه ویژه کاوه میزان ترانزیت واصله در این مدت را بالغ بر 155 هزار و 430 تن دانست و افزود: این میزان کالا به ارزش 652 میلیون و 803 هزار دلار بصورت ترانزیت خارجی واصل شده که بیش از 40 درصد آنها مربوط به تجهیزات، ماشین الات و مواد اولیه شرکت‌های تولیدی و واحدهای در حال تاسیس در منطقه ویژه اقتصادی کاوه بوده است.

 امیدی تصریح کرد: در مجموع این میزان حجم مبادلات تجاری باعث درآمد 3 هزار و 460 میلیارد ریالی این گمرک و افزایش 30 درصدی میزان درامدهای وصولی گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه نسبت به  مدت مشابه در سال 97 شده است.

عناوین برگزیده