تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۹۸۲۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آیا دلار در ماه رمضان ارزان می‌شود؟

می متالز - روند قیمت دلار در ماه رمضان پنج سال اخیر نشان می‌دهد، تغییرات قیمت دلار در این ماه رفتار مشابهی نداشته است. میانگین تغییرات قیمت دلار طی رمضان پنج سال اخیر معادل افت ۰٫۳ درصدی بوده است.
آیا دلار در ماه رمضان ارزان می‌شود؟

به گزارش می متالز، از نگاه برخی کارشناسان و عامه مردم، دوره‌های تقویمی همانند ماه رمضان روند بازارهای مالی را می‌تواند تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما این گزاره‌ها در واقعیت تا چه اندازه می‌تواند صحیح باشد؟

بررسی روند قیمت دلار در ماه رمضان پنج سال اخیر نشان می‌دهد، تغییرات قیمت دلار رفتار مشابهی نداشته است. میانگین تغییرات قیمت دلار طی پنج سال اخیر معادل افت ۰٫۳ درصدی قیمت بوده است.

طی رمضان پنج سال اخیر، قیمت دلار در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۸ با کاهش قیمت و طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ با افزایش قیمت همراه بوده است.

بیشترین افزایش قیمت دلار در ماه رمضان مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده، به طوری که قیمت دلار با ۱۰٫۰۲ درصد افزایش قیمت از ۶۱۵۰ تومان در ابتدای رمضان به ۶۷۷۰ تومان در انتهای رمضان رسید.

در ماه رمضان سال گذشته دلار بیشترین کاهش قیمت را طی رمضان پنج سال اخیر به ثبت رساند، به طوری که قیمت دلار آمریکا با افتی بیش از ۱۱ درصد از ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان در ابتدای رمضان به حدود ۱۳ هزار تومان در انتهای رمضان رسید.

عناوین برگزیده