تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۹۸۵۵۵
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

تلاش برای رفع سهمیه واردات برخی از انواع قراضه‌های فولادی در چین

می متالز - سازمان‌های متولی صنایع چین شروع به تعریف استانداردهایی برای واردات آهن و فولاد بازیافتی کردند. طبق این استانداردها، قراضه فولادی باکیفیت، ممکن است از ممنوعیت جدید واردات زباله جامد، معاف شود.
تلاش برای رفع سهمیه واردات برخی از انواع قراضه‌های فولادی در چین

به گزارش می متالز، با تعریف استانداردهای جدید برای واردات آهن و فولاد بازیافتی توسط سازمان‌های صنعتی چین، قراضه فولادی باکیفیت در دسته محصولات قابل بازیافت قرار خواهد گرفت که ممکن است از ممنوعیت جدید واردات زباله جامد، معاف شود.

انجمن آهن و فولاد چین این اقدام را آغاز کرد و موسسه استانداردسازی و اطلاعات متالورژیکی چین، کار تعریف استانداردها را هدایت خواهد کرد.

اگر دولت چین با این استانداردها موافقت کند، جلوی توقف کامل یکی از منابع این مواد اولیه کلیدی برای فولادسازی گرفته خواهد شد.

موسسه استانداردسازی و اطلاعات متالورژیکی چین در روز ۱۷ آوریل اعلام کرد که از فولادسازان، واحدهای فرآوری قراضه فولادی، بازرگانان، موسسه‌های مالی، شرکت‌های پردازش تسهیلات، شرکت‌های تست و سایر واحدهای مربوطه دعوت می‌کند تا کارگروهی برای تشکیل و تعریف استانداردهای واردات قراضه فولادی قابل بازیافت ایجاد کنند.

دولت چین برنامه دارد تا واردات زباله جامد شامل قراضه مس، آلومینیوم و فولاد را تا سال ۲۰۲۰ به صفر برساند. واردات قراضه مس، آلومینیوم و فولاد قبل از اعمال ممنوعیت کامل در پایان سال جاری، از طریق یک سیستم سهمیه‌ای در حال کاهش مداوم است.

با اضافه شدن قراضه باکیفیت فولادی به لیست محصولات با محدودیت واردات از ماه جولای، چین در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ حدود ۲۸ هزار و ۶۰۰ تن قراضه فولادی وارد کرد که نسبت به نیمه نخست همان سال، افت ۸۱ درصدی داشت.

دولت چین تصمیم گرفته است واردات قراضه باکیفیت مس و آلومینیوم را ادامه دهد و استانداردهای جدید طبقه‌بندی قراضه مس و آلومینیوم از جولای سال جاری اعمال خواهد شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده