تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۹۸۶۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کرونا فعالیت واحدهای تولیدی اردبیل را مختل کرد

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی در اثر بیماری کرونا با کمترین ظرفیت تولید کار می‌ کنند که ضروری است حمایت جدی از این واحدها صورت گیرد.
کرونا فعالیت واحدهای تولیدی اردبیل را مختل کرد

به گزارش می متالز، حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی افت کرده و برخی کارخانه‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت تولید کار می کنند و هم اکنون تامین مواد اولیه هم به خاطر نبود ارتباط با کشورهای هدف سخت شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این میزان صادرات محصولات استان هم ۶۰درصد افت کرده که دلیل آن بسته شدن مرز جمهوری آذربایجان ناشی از بیماری کرونا است.

پیرموذن پرداخت تسهیلات ۱۲درصدی به واحدهای تولیدی و صنعتی را یادآور شد و گفت:بانک‌ها برای برون رفت از این وضعیت باید پرداخت این تسهیلات را تسریع کنند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و بانک‌ها باید اهتمام جدی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل درباره تسهیلات تبصره ۱۸ بیان کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ بالغ بر ۲۳۲ میلیارد تومان منابع بانکی به استان ابلاغ شده که تنها ۲۰ درصد این مبلغ تخصیص یافته که پرداختی بسیار ناچیز و در حد پایین است.

پیرموذن راه اندازی بارانداز ریلی در پارس آباد مغان را یادآور شد و گفت:این اقدام سبب خواهد شد تا استان اردبیل از بن بست خارج شده و با راه‌اندازی مرکز لجستیک خط ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان و از آنجا به روسیه و آسیای میانه متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات زیرساختی توسعه صادرات غیرنفتی را افزایش می دهد افزود: در این شرایط سخت اقتصادی بانک‌ها باید به بخشنامه‌های جدید و حمایتی جهش تولید عمل و زمینه مساعدت بیشتر را با سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

عناوین برگزیده