تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۹۹۳۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

500 هزار تایر دپو شده در گمرک در انتظار تخصیص ارز

می متالز - دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو ایران از دپوی 500 هزار حلقه تایر در گمرک به دلیل عدم تخصیص ارز در 6 ماهه گذشته خبر داد.
500 هزار تایر دپو شده در گمرک در انتظار تخصیص ارز

به گزارش می متالز، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو ایران از دپوی 500 هزار حلقه تایر در گمرک به دلیل عدم تخصیص ارز در 6 ماهه گذشته خبر داد.

سید محمد میرعابدینی اعلام کرد: علی رغم اینکه معمولاً از اردیبهشت ماه مصرف تایرهای سنگین افزایش می یابد اما حدود 6 ماه است که به دلیل عدم تخصیص ارز، بیش از 500 هزار حلقه لاستیک سنگین در گمرک دپو شده است.

وی در خصوص لاستیک خودروهای سواری نیز افزود: نیاز 30 تا 35 درصد به واردات لاستیک های سبک در کشور احساس می شود اما به دلیل تعرفه بالای 40 درصدی ، این نوع لاستیک ها عمدتاً وارد نمی شوند. همچنین در گذشته که اختلاف ارزی وجود نداشت امکان واردات کمی از این نوع لاستیک ها وجود داشت اما اکنون با ارز دولتی و شرایط فعلی ویروس کرونا امکان واردات وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو ایران خاطر نشان کرد: سالانه حدود 400 هزار تن تایر سنگین در کشور نیاز است که از این مقدار 250 هزار تن در داخل تولید می شود و 150 هزار تن مابقی آن از مجموع تایرهای قاچاق و قانونی وارد می شوند و هر سال ممکن است از 150 هزار تن واردات، مقادیر متفاوتی تایر وارد کشور شود.

میرعابدینی با انتقاد از اخبار حاکی از کیفیت پایین تایرهای وارداتی تصریح کرد: لاستیک‌های وارداتی باید استانداردهای روز دنیا مانند ایمارک و استانداردهای سه گانه را برای ورود به کشور پاس کنند در صورتی که لاستیک‌های داخلی استانداردهای لازم را ندارند. اگر از واژه بی کیفیت استفاده کنیم در واقع لاستیک های داخلی را زیر سؤال برده ایم. بنابراین اگر مصرف کننده اهمیت دارد باید این امر برای همه نوع تایری یکسان اجرا شود و کیفیت همه تایر و لاستیک ها افزایش یابد.

عناوین برگزیده