تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۹۹۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق بازرگانی استان:

تمرکز بر منابع بانکی برای تامین نقدینگی صنایع سمنان کارساز نیست

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: منابع و تسهیلات بانکی برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی استان کارآمد نیست و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور به منظور تحقق شعار سال یعنی جهش تولید به فکر منابع و راهکارهای دیگری باشند.
تمرکز بر منابع بانکی برای تامین نقدینگی صنایع سمنان کارساز نیست

به گزارش می متالز، علی اصغر جمعه‌ای روز یکشنبه افزود: برنامه‌ریزان و مسوولان باید برای تامین مسائل مالی تولیدکنندگان واقعی به منظور جهش تولید و رونق اقتصادی راهکارهای متفاوتی پیدا کنند و تنها به تسهیلات بانکی، آن هم با قوانین دست و پاگیر آن، اکتفا نشود.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی غیر از مباحث بانکی، برای جبران کمبود نقدینگی راهکار دیگری ارایه نمی کنند، تصریح کرد: شرایط تسهیلات بانکی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی، به ویژه برای تامین منابع مالی این واحداها مطلوب نیست و صنعتگران استان سمنان را بدهکارتر می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: بالا بودن نرخ سود، کوتاه بودن دوره بازپرداخت تسهیلات، قوانین دست و پا گیر نظام بانکی و طلب وثیقه های سنگین رمق تولید را از صنعتگران استان گرفته است.

وی تحقق شعار سال را نیازمند ملزوماتی برشمرد و افزود: جهش تولید به دنبال رونق تولید آمده است و عملیاتی شدن این شعار و راهبرد نیازمند ابزارهایی همچون بازنگری و اصلاح قوانین و مقرارات و تسهیل امور است که کمتر مدنظر بخش اجرایی کشور است.

جمعه‌ای با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد، تاکید کرد: اقتصاد از این بحران متاثرشده است و با گذشت ۲ ماه از آغاز بحران در کشور بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی راکد مانده و ممکن است تا مدتی ادامه یابد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان  یادآور شد: با توجه به شرایط حاکم، باید حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال استان علاوه بر جبران این رکود، در راستای برنامه‌های توسعه ای در این بخش مدنظر باشد.

بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان فعال است.

عناوین برگزیده