تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۹۹۵۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تولید پراید ۱۱۱ متوقف شد

می متالز - مدیرعامل سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت: آخرین پراید۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ گروه خودروسازی سایپا در روز پنج‌شنبه (۴ اردیبهشت) تولید شد و به‌ این ترتیب ‌تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد.
تولید پراید ۱۱۱ متوقف شد

به گزارش می متالز، سید جواد سلیمانی افزود: اعلام کرده بودیم که تولید پراید۱۱۱ برای تحویل به مشتریانی که این خودرو را پیش‌تر خریداری کرده‌اند تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت اما با توجه به برنامه‌ریزی و نیز افزایش تولیدی که در ماه‌های پایانی سال رونق تولید داشتیم، زودتر به تیراژ موردنظر رسیدیم و حدود یک ماه قبل از برنامه اعلام شده، توقف تولید پراید۱۱۱ را اعلام می‌کنیم. وی گفت: در مورد پراید ۱۳۲ نیز همین اتفاق رخ داد و موفق شدیم ۱۵ دی‌ماه سال گذشته و ۱۵ روز پیش از موعد قبلی، تعهدات خود در قبال مشتریان را انجام داده و تولید آن را متوقف کنیم.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه مدیران پیشین بارها از توقف تولید محصولات خانواده پراید به دلیل قدیمی بودن فناوری آن صحبت کرده بودند، اما هر بار به دلایلی این کار عملی نشد، ادامه داد: خروج پراید از خطوط تولید سایپا یکی از برنامه‌های اصلی ما در بدو ورود به سایپا بود که آن را به‌صورت جدی پیگیری، عملیاتی و اجرایی کردیم. وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پراید۱۳۱ به‌عنوان آخرین مدل خانواده پراید را نیز تیرماه امسال از سبد محصولات سایپا خارج کنیم و داستان تولید پراید در ایران را برای همیشه به پایان برسانیم.

مدیرعامل سایپا درباره جایگزین پراید نیز گفت: همان‌طور که پیش از این بارها مطرح کرده‌ایم، برای یک خودرو با حدود قیمت دوهزارو۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌ها و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودروی دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست.مدیرعامل سایپا ادامه داد: پراید سال‌هاست که  دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته اما حالا که ما تولید آن را متوقف کرده‌ایم، باز هم عده‌ای پیدا شده‌اند که به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به تمام خودروهای دیگر، طرفدار تداوم حضور آن شده‌اند.وی با بیان اینکه ۹۰ درصد منتقدان پراید، مالک یا حتی راننده این خودرو نبوده‌اند، اظهار کرد: پراید یک خودروی درون شهری در رده خودروهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین بود که از نظر هزینه خرید و نگهداری ارزان‌ترین محصول صنعت خودرو ایران به شمار می‌رفت اما متاسفانه‌ استفاده‌های غیرمنطقی از آن در جاده‌های برون شهری، رانندگی ناایمن با سرعت‌های بسیار زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا پراید به نماد تخریب صنعت خودرو کشور تبدیل شود.

عناوین برگزیده