به گزارش می متالز، مترو تهران - آمل ازجمله طرحهای پرحرف و حدیثی است که برای اولین بار در زمان ریاست محسن هاشمی رفسنجانی در مترو تهران مطرح شد و اکنون نیز افراد دیگری پیگیر این موضوع شدهاند.
این طرح به طول 120 کیلومتر درحالیکه قرار بود در سال 94 به پایان رسد که به نظر کارشناسان بهاندازه خط آهن چابهار-زاهدان-مشهد که 1400 کیلومتر طول آن است بودجه نیاز دارد.
سعید قصابیان کارشناس حملونقل ریلی گفت: لفظ به کار بردن مترو یک عوامفریبی است و به آنچه در این مسیر قرار است راهاندازی شود قطار میگویند، حال آقایان با چه توجیهی به آن مترو میگویند نمیدانم.
وی با بیان اینکه برآورد میشود این طرح حداقل 15 هزار میلیارد تومان بودجه میطلبد گفت: این طرح به دلیل اینکه مسیر آن تماماً نیاز به تونل دارد، نیاز به سرمایه زیادی دارد که تأمین آن بسیار مشکل است.
این کارشناس افزود: با توجه به آلودگی هوای تهران به اجرای طرح گسترش مترو در این شهر نیاز است اما به دلیل نبود بودجه گسترش مترو تهران با سرعت کمی پیش میرود.
وی بابیان اینکه این طرح توجیهی ندارد گفت: در حال حاضر تعداد زیادی پروژه نیمه کاره ریلی در کشور وجود دارد ازجمله خواف - هرات، شلمچه - بصره و چابهار - زاهدان که در شرایط فعلی بهتر است که این پروژهها به اتمام برسند.
قصابیان گفت: برای مسیر تهران-شمال چندین راه ارتباطی طراحیشده است و نیازی به این پروژه ندارد و از طرفی این پروژه تنها برای تعدادی از افراد جامعه مفید است و جامعیت ندارد.