تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۰۱۳۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعالیت یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در جغتای

می متالز - سرپرست نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای از غفلت و نبود فضای رقابتی در بین اصناف این شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در جغتای فعالیت می‌کنند.
فعالیت یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در جغتای

به گزارش می متالز، هادی چوپانی درجغتای با اشاره به اینکه صرفاً بقا و تامین هزینه‌ها هدف واحدهای صنفی این شهرستان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حوزه تجارت و اصناف به آسانی می‌توان ایجاد اشتغال کرد، متاسفانه در جغتای مغفول مانده و واحدهای صنفی رقابت پذیر نیستند.

سرپرست نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه عرضه کالا و محصولات در چند سال گذشته در این شهرستان، تصریح کرد: در بازار محلی جغتای که در روزهای چهارشنبه است، متاسفانه صرفاً محصولات محلی و میوه عرضه می‌شود، در حالی که اصناف جغتای می‌توانند برای فروش محصولات و کالاهای خود  در بازار محلی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه چنین وضعیتی شایسته جغتای نیست، اضافه کرد: بیشتر شهروندان جغتایی به دلیل نبود اجناس مطلوب، متنوع و ایده‌آل برای تامین کالای مورد نیاز خود به شهرستان‌های مجاور مراجعه می‌کنند که امیدوارم اصناف جغتای با ایجاد رقابت صحیح و سالم مانع خروج سرمایه و نقدینگی از این شهرستان شوند.

چوپانی با یادآوری اینکه یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در جغتای در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای هدفمند و مصمم، برنامه‌ای جامع برای انطباق ظرفیت واحدهای صنفی این شهرستان با نیاز مردم جغتای را طراحی کرده که درسال جاری اجرا می‌شود.

سرپرست نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای با اشاره به اینکه ۱۲ واحد صنعتی در این شهرستان در حال فعالیت است، عنوان کرد: جغتای با داشتن منابع طبیعی فراوان و متنوع، وسعت و موقعیت، وحدت و همکاری بسیار بالای دستگاه‌های اجرایی ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.

وی اهمیت تولید را در رشد اقتصاد جغتای مهم دانست و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید، مردم این شهرستان باید وارد میدان شوند و به جای سرمایه‌گذاری در زمینه خرید طلا، زمین و مسکن سرمایه خود را برای ایجاد کار تولیدی و صنعتی به گردش دربیاورند.

عناوین برگزیده