تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۸۱۹
کد خبر: ۱۰۴۰۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار قزوین:

فعالیت معادن غیر اقتصادی در استان قزوین متوقف شود

می متالز - استاندار قزوین گفت: معادنی که توجیه اقتصادی ندارند و هزینه‌های سنگینی به استان تحمیل کرده‌اند باید تعطیل شود.
فعالیت معادن غیر اقتصادی در استان قزوین متوقف شود

به گزارش می متالز، هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در نشست شورای معادن استان قزوین که در استانداری تشکیل شد اظهار داشت: فعالیت معادن با تخریب جاده‌های روستایی و آلودگی زیست محیطی که دارد گاهی مقرون به صرفه نیست و هزینه‌ها از درآمد بیشتر است.

وی بیان کرد: بسیاری از مسیرهایی که کامیون‌های حمل بار معدنی از آنها عبور می‌کند تخریب شده و رفت و آمد روستاییان را هم دچار مشکل کرده و به نظر می‌رسد برخی از آنها هیچ توجیه و صرفه اقتصادی هم ندارد و بهتر است فعالیت آنها متوقف شود.

استاندار قزوین یادآور شد: بر اساس قانون در صورتی که فعالیت معدنی به جاده‌های عمومی آسیب وارد کند باید از مسیر اختصاصی که صاحب معدن آن را ایجاد می‌کند باید صورت گیرد لذا لازم است است بهره برداران را به نگهداری مناسب از راه‌های روستایی مجاب کنیم.

وی گفت: مسیرهای دسترسی به معادن با کمک راهداری و راه و شهرسازی و بخش خصوصی باید برای استفاده عموم و روستاییان بخوبی حفظ و نگهداری شود.

جمالی پور گفت: متأسفانه برخی جاده‌های روستایی که برای جابجایی مواد معدنی استفاده می‌شود وضعیت بسیار ناگواری دارد و برای تردد مردم مناسب نیست لذا با کمک معدن کاران برای اصلاح و مرمت این جاده‌ها باید اقدام شود.

در ادامه علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین هم گفت: معادن متخلف استان که دارای اضافه بار معدنی باشند، باید نسبت به نصب باسکول اقدام کنند.

وی بیان کرد: بار اضافی خودروهای حامل مواد معدنی آسیب زیادی به جاده‌های روستایی وارد می‌کند و به نظر می‌رسد جرایم رانندگی در این خصوص بازدارنده نیست و باید با نصب باسکول حجم بار متناسب با ظرفیت جاده باشد تا از تخریب مسیرهای روستایی جلوگیری شود.

عناوین برگزیده