تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۲۴۵۵۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دپوی غیر قانونی کامیون‌های حامل مواد معدنی در میاندوآب

‌می‌متالز - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میاندوآب از برخورد قاطع با سودجویان و فرصت طلبان و جریمه ۸ میلیارد ریالی تهیه و دپوی غیر مجاز مصالح رودخانه‌ای در میاندوآب خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اکبر اسدی در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه طرح ساماندهی و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه طی بازدید از دپو‌های غیر مجاز و کامیون‌های حامل مواد معدنی برای فردی که بصورت غیر قانونی اقدام به تهیه و دپوی مصالح کرده بود به مبلغ ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه صادر و ابلاغ شد.

او افزود: فرد خاطی بدون اخذ مجوز‌های لازم از سازمان صمت و دستگاه‌های ذیربط اقدام به برداشت و دپوی ۵۰ هزار متر مکعب مصالح بصورت غیر مجاز کرده بود.

اسدی تأکید کرد: هر گونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها، تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می‌شود و نیازمند اخذ مجوز قانونی از سازمان صمت است و سودجویان و فرصت طلبانی که به روش‌های مختلف وارد رودخانه شده و منابع و معادن ملّی را به تاراج می‌برند منتظر برخورد قاطع و تعقیب شدید قضایی باشند.

به گفته سرپرست اداره صمت؛ از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی در این زمینه معمول و تعداد ۲۸ فقره پرونده تخلفاتی تکمیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

او ادامه داد: برداشت غیر مجاز شن و ماسه در این شهرستان به واسطه وجود رودخانه‌ها و انباشت مصالح در بستر آن‌ها و تقاضای زیاد در بخش‌های عمرانی صورت گرفته و از طرفی این برداشت‌ها توسط افراد سود جو به دلیل نزدیکی رودخانه‌ها با مراکز تخلیه، کاهش هزینه حمل و نقل، مرغوبیت این شن و ماسه نسبت به ماسه‌های کوهی سبب شده تا برخی افراد سودجو نسبت به برداشت بی رویه از بستر رودخانه‌ها اقدام نموده و زمینه تخریب بستر رودخانه را فراهم کنند.

اسدی تصریح کرد: در این شهرستان ۱۴ واحد شن و ماسه مجاز در حال فعالیت است که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به تخلفات صنفی از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود هر گونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحد‌های معتبر انجام داده و گزارش خود را در مورد تخلفات احتمالی با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صمت در میان بگذارند.

منبع: هانا خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده